Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest sobota, 20 sty 2018, 08:03



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 10 lis 2016, 09:21 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2016, 14:30
Posty: 94
Mój motocykl: Xj600
chce wymienić przewód hamulcowy u siebie bo prawdopodobnie jest seryjny. zakładał ktoś w stalowym oplocie? jakie ceny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 10 lis 2016, 09:56 
Online
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 29 cze 2011, 16:48
Posty: 1084
Zdjęć: 11
Lokalizacja: Rybnik/Olza
Mój motocykl: XJ 900 S | ER-6f
szukamy, ewentualnie dopytujemy tam gdzie znajdziemy

_________________
Obrazek - Murzyn
Obrazek - ERyka


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 10 lis 2016, 15:39 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 mar 2013, 08:53
Posty: 646
Lokalizacja: Suwałki
Mój motocykl: XJ 600 Diversion '92
Jeśli na 1 tarczę to w granicach 170 zł za przewód marki Hel.

_________________
XJ 600 Diversion- viewtopic.php?f=48&t=14718
Jawa Delux 350
CZ 350
Romet 205


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 lis 2016, 09:29 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 10:23
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Mój motocykl: XJ600 ' 98
apiro napisał(a):
chce wymienić przewód hamulcowy u siebie bo prawdopodobnie jest seryjny. zakładał ktoś w stalowym oplocie? jakie ceny?

Wymieniaj, po kilku lub nastu latach gumiak tylko do kosza się nadaje.
Może tu
albo Tu.

Temat ten i inne wielokrotnie wałkowane były, więc używaj wyszukiwarki "Szukaj" 'l zanim napiszesz kolejny post.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 lis 2016, 10:53 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1138
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Nie koniecznie do kosza, moje mają 32 lata i ponad 52 tysiące. Terz w tą zimę zmieniam na oplot. Kwestia jak motocykl był używany i gdzie przechowywany.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 11 lis 2016, 11:09 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 10:23
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Mój motocykl: XJ600 ' 98
hudy38 napisał(a):
Nie koniecznie do kosza, moje mają 32 lata i ponad 52 tysiące. Terz w tą zimę zmieniam na oplot. Kwestia jak motocykl był używany i gdzie przechowywany.

Ciekawe co napiszesz po zmianie na stal.
Mnie też się wydawało że 18 letnie są OK.
Dziś tak nie twierdzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 lis 2016, 12:31 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1138
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
ja nie piszę, że one nie są nic gorsze tylko, że są w dobrym stanie. Przecież wiadomo, że oploty to inna liga. Chyba mnie zrozumiałeś.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 11 lis 2016, 20:07 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 10:23
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Mój motocykl: XJ600 ' 98
hudy38 napisał(a):
ja nie piszę, że one nie są nic gorsze tylko, że są w dobrym stanie. Przecież wiadomo, że oploty to inna liga. Chyba mnie zrozumiałeś.

W sumie to ja też się zagalopowałem, nie miałem okazji porównania nowych i 18 letnich gumowych przewodów a się wypowiadam :oops: .
Być może od nowości te hamulce były takie dramatyczne.
W każdym bądź razie, miałem gąbczastą klamkę i bardzo trudny do wyczucia hamulec. DRAMAT!!!
A nas stalowych Helach ll


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 12 lis 2016, 06:55 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 06:02
Posty: 3215
Zdjęć: 4
Lokalizacja: Warszawa
Mój motocykl: 4KM, ZRT20A, ZXT20CC
hudy38 napisał(a):
ja nie piszę, że one nie są nic gorsze tylko, że są w dobrym stanie. Przecież wiadomo, że oploty to inna liga. Chyba mnie zrozumiałeś.

Jakoś zrozumieć nie moge, stary a takie głupoty wypisuje. Nie są ani OK ani tym bardziej dobre. Po prostu są i tyle.

wysłane ze smyczy

_________________
Pozdro Herdek

zapraszam na serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: sobota, 12 lis 2016, 11:12 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1138
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Herdi
Wiem, że guma się starzeje. To jest fakt. Wg Ciebie one nadają się do kosza, tylko proszę opisz mi dobry stan przewodu hamulcowego, jak on powinien wyglądać. Pewnie przytoczysz mi jakąś normę określającą wiek przydatności, tak jak w przypadku opon. Nie pisz mi ,że stary i głupoty pisze (czuję się nadal młodo i dobrze się mam .k ll ) , ja tylko stwierdzam fakt. Na co dzień mam do czynienia z przewodami hydraulicznymi i wiem kiedy taki przewód nadaje się do wymian a kiedy nie. Są przypadki gdzie w jednej maszynie taki przewód zachowuje swoje parametry latami a drugiej po 5 latach jest złom. Guma starzejąc się traci swoje parametry okazując to w pewien sposób: zmienia barwę (patrz światło słoneczne) murszeje, pęka, twardnieje, traci elastyczność, odkształca się. Patrząc na moje przewody jakoś nie widzę tych objawów, hamulce jak na ten model są dobre i nie narzekam. Miałem okazje niedawno sprawdzić na torze hamowanie awaryjne i powiem Tobie, że niejeden motocykl miał dłuższe hamowanie. Przejechałem tym motocyklem może i dopiero 15 tysięcy km ale nie stwierdzam ani wycieków ani zmian na przewodach. Więc proszę podaj mi definicje dobrych przewodów (pamiętaj nie idealnych i nie wg dzisiejszych norm bo takowe na pewno się mieniły). Pamiętaj mówię cały czas o przewodach z tamtej epoki nie o współczesnych.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 13 lis 2016, 09:33 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 paź 2010, 20:35
Posty: 2398
Lokalizacja: Wrocław
Mój motocykl: Perełka 51J '91/86
Wez przewod w reke i nacisnij mocno hamulec, jak poczujesz ze puchnie to moze byc wskazowka, no oczywiscie rzeczy jak pekniecia to same sie rozumieja

_________________
http://www.pajacyk.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 13 lis 2016, 16:20 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 06:02
Posty: 3215
Zdjęć: 4
Lokalizacja: Warszawa
Mój motocykl: 4KM, ZRT20A, ZXT20CC
hudy38 napisał(a):
Herdi
Wiem, że guma się starzeje. To jest fakt. Wg Ciebie one nadają się do kosza, tylko proszę opisz mi dobry stan przewodu hamulcowego, jak on powinien wyglądać. Pewnie przytoczysz mi jakąś normę określającą wiek przydatności, tak jak w przypadku opon. Nie pisz mi ,że stary i głupoty pisze (czuję się nadal młodo i dobrze się mam .k ll ) , ja tylko stwierdzam fakt. Na co dzień mam do czynienia z przewodami hydraulicznymi i wiem kiedy taki przewód nadaje się do wymian a kiedy nie. Są przypadki gdzie w jednej maszynie taki przewód zachowuje swoje parametry latami a drugiej po 5 latach jest złom. Guma starzejąc się traci swoje parametry okazując to w pewien sposób: zmienia barwę (patrz światło słoneczne) murszeje, pęka, twardnieje, traci elastyczność, odkształca się. Patrząc na moje przewody jakoś nie widzę tych objawów, hamulce jak na ten model są dobre i nie narzekam. Miałem okazje niedawno sprawdzić na torze hamowanie awaryjne i powiem Tobie, że niejeden motocykl miał dłuższe hamowanie. Przejechałem tym motocyklem może i dopiero 15 tysięcy km ale nie stwierdzam ani wycieków ani zmian na przewodach. Więc proszę podaj mi definicje dobrych przewodów (pamiętaj nie idealnych i nie wg dzisiejszych norm bo takowe na pewno się mieniły). Pamiętaj mówię cały czas o przewodach z tamtej epoki nie o współczesnych.


Hudy, nie chce mi się :D, tym bardziej zę właściwie to sam sobie odpowiedziałeś ll

_________________
Pozdro Herdek

zapraszam na serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 13 lis 2016, 16:40 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1138
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Faktycznie to mi się też już nie chce ale skoro twierdzisz, że sam sobie odpowiedziałem to chyba mam rację? Tak?
ll .@. :D

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 13 lis 2016, 20:52 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 10:23
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Mój motocykl: XJ600 ' 98
hudy38 napisał(a):
Faktycznie to mi się też już nie chce ale skoro twierdzisz, że sam sobie odpowiedziałem to chyba mam rację? Tak?
ll .@. :D


Z instrukcji obsługi:
Cytuj:
1. Po demontażu pompy hamulcowej lub cylindra szczęki hamulcowej, należy wymienić płyn hamulcowy. Zwykle sprawdza się poziom płynu i w razie potrzeby uzupełnia.
2. Wymienić uszczelki pompy hamulcowej i cylindrów szczęk hamulcowych co dwa lata.
Wymienić przewody hamulcowe co cztery lata, lub w momencie gdy pojawią się na nich pęknięcia, lub zostaną uszkodzone w inny sposób.


U mnie też działy hamulce i można było doprowadzić do zablokowania koła.
Przewody puchły ale pompa dawała na tyle radę docisnąć klocki aby mocno zahamować.
Problemem była bardzo trudna dozowalność i nieprzewidywalność siły hamowania.
Moje przewody nie miały na zewnątrz żadnych śladów uszkodzeń czy pęknięć mimo tego, że miały 18 lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 19 lis 2016, 09:17 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): niedziela, 22 maja 2016, 14:30
Posty: 94
Mój motocykl: Xj600
hudy38 napisał(a):
Nie koniecznie do kosza, moje mają 32 lata i ponad 52 tysiące. Terz w tą zimę zmieniam na oplot. Kwestia jak motocykl był używany i gdzie przechowywany.


przewod hamulcowy 32 lata? ktos tu chyba lubi życie na krawędzi... ciekawe ilu letnie masz opony. Nie obraź się, ale oszczędzanie paru groszy na na hamulcach to sie nazywa typowe polskie dziadostwo


co do tematu to dzieki za pomoc, postanowilem, ze zamawiam przewod Hel - 170 zl to cena dosc przystepna


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL