Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest piątek, 19 sty 2018, 00:54



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 8 lut 2010, 20:17 
Witam. Jakie kupić crash pady do iksjotki? Niechce gmoli które tylko chronią silnik ale chce właśnie crashe umieścić w kilku miejscah. Np na lagach. Przy silniku oraz gdzieś przy zadupku. Macie jakieś koncepcję?


Góra
  
 
PostNapisane: wtorek, 9 lut 2010, 15:17 
Myślicie że zwykle przekrecenie ich do ramy poprzez blachę żeby były niżej spowoduje dostateczną ochronę przed urwaniem? Może od innego moto pasują do xj?


Góra
  
 
PostNapisane: wtorek, 9 lut 2010, 15:52 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 mar 2008, 08:23
Posty: 870
Lokalizacja: okolice Wołomina
Mój motocykl: TDM 900 '03
Myśle, że ajk tyle ich po zakładasz to dopiero będzie to kiepsko wyglądać. Mocowane pod śruby silnika są dość wysoko a żeby do ramy na dole przykręcić to musiał byś dobry patent wymyślić żęby w razie "W" nie wygięło albo wyrwało ich z tych mocowań.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 1 mar 2010, 04:23 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Jedyne sensowne miejsce na crash-pady znajduje się przy silniku.
W przypadku ewentualnej wywrotki motocykl ląduje na tłumikach, podnóżkach, czaszy, kierownicy, lusterkach i tym podobnych elementach wystających z jego ogólnej bryły, tak więc mocowanie crash padów na zadupku czy tym bardziej na lagach mijałoby się z celem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 1 mar 2010, 08:28 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 sty 2009, 18:21
Posty: 2126
Lokalizacja: Witonia
Mój motocykl: FZS 1000
Crash pady powinny być przykręcane w ściśle określonym miejscu, kolega kupił do fazerki to w opakowaniu była instrukcja z podanymi wymiarami w milimetrach gdzie przykręcić żeby spełniały swoje zadanie i nie uszkodziły ramy gdy moto ''sunie'' po glebie.Zresztą, crash pady mają za zadanie chronić silnik przed pościeraniem czy pęknięciem dekli, bo to kosztowne remonty. Czachę czy lusterka chronią w mniejszym stopniu i tylko przy glebach parkingowych.

_________________
Lepszy straszny koniec
Niż strach bez końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 1 mar 2010, 18:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 paź 2009, 09:34
Posty: 2461
Zdjęć: 3
Lokalizacja: Zabrze
Mój motocykl: TDM 850 4TX Brunduro
Jericho napisał(a):
Jedyne sensowne miejsce na crash-pady znajduje się przy silniku.

Tak, ale... Zawsze jest jakieś ale - jak już crash pady będą w użyciu, to mogą uszkodzić motocykl w miejscu, gdzie sią zamontowane. Blok silnika bywa zagrożony, mimo crash padów.
Gmole są o tyle rozsądniejsze, że mocowane w 2 albo i 3 punktach lepiej rozkładają siłę ewentualnego uderzenia i są bardziej stabilne.
Ja sam mam crash pady i w sumie wolę takie rozwiązanie - są "optycznie" delikatniejsze, mniej toporne niż gmole i zawsze mogą stanowić dodatkowy (na chwilkę) podnóżek w czasie jazdy ;)

_________________
Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 1 mar 2010, 18:54 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Ja też wolałem crashe i już nawet z nich skorzystałem :twisted: Swoją drogą spisały się na medal.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 4 mar 2010, 11:59 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 4 wrz 2008, 19:20
Posty: 100
Lokalizacja: okolice Krakowa
Macie jakieś fotki, jak to wygląda po zamontowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 28 mar 2010, 00:02 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Moje crash pady pochodzą z tej firmy:
http://www.gsg-mototechnik.de/

a zamontowane wyglądają tak:
http://img717.imageshack.us/img717/3852/crashm.jpg

Przepraszam za zwłokę ale nie miałem dostępu do motocykla ani też żadnych zdjęć sensownych nie znalazłem poza poza tym wstawionym.

Crash pady te mocuje się w miejscu śruby trzymającej silnik na miejscu, jedyne co trzeba było zrobić to pomęczyć się ponad godzinę z odkręcaniem tych niemiłosiernie zapieczonych śrub ruskim kluczem hydraulicznym hj i wkręcić w ich miejsce crash pady.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 28 mar 2010, 09:03 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 4 sie 2009, 11:28
Posty: 210
Lokalizacja: CZN, CMG, PGN, CIN
a gdzie w pl można dostać takie crashe bo chciałbym sobie sprawić i jaka cena orientacyjnie?

_________________
www.MalikMoto.pl ZAPRASZAM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 28 mar 2010, 22:09 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Swoje kupiłem w zeszłym roku na allegro za 250zł, nowe. Od tamtej pory jednak nie widziałem podobnej aukcji. Pozostaje chyba poszukać czegoś na ebay`u (widziałem jakąś drożyznę pod hasłem sturzpad) lub np. uśmiechnąć się do rodziny/znajomych z Niemiec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 5 kwi 2010, 16:42 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): czwartek, 25 lut 2010, 14:28
Posty: 38
Lokalizacja: z lasu
Mam pytanie.
Jaka śruba mocuje silnik w miejscu w którym zakłada się crash pady(w tym miejscu w którym ma je założone Jericho).
Kumpel robi mi te crashe(niestety na odległość) i chciałbym mu podać wszystkie dane potrzebne do ich wykonania. Niestety nie znam się na śrubach i nie mam czym tego pomierzyć :sad:
Będę wdzięczny za pomoc.

Jak tylko będą gotowe to wrzucę na forum cały ich projekt(rysunki techniczne i fotki moto z zamonowanymi crashami). Same crash pady będą wykonane z polioksymetylenu(POM).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 5 kwi 2010, 17:27 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): czwartek, 25 lut 2010, 14:28
Posty: 38
Lokalizacja: z lasu
Wrzucam jeszcze fotkę o którą śrubę mi chodzi:


Załączniki:
Obraz 005.jpg
Obraz 005.jpg [ 38.9 KiB | Przeglądane 3896 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 11 kwi 2010, 23:16 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Tak Mietol, chodzi dokładnie o te śruby wskazane na zdjęciu czerwoną strzałką.

Zdjęty Crash-Pad wygląda tak:
Obrazek

Natomiast na moim pseudo technicznym rysunku wygląda to tak:
Obrazek

Jak widzicie na schemacie starałem się przedstawić wszystko jak najprościej. Może troche niewprawnie ale raczej łopatologicznie :smile: Do mierzenia używałem suwmiarki a wymiary podałem w milimetrach.

Do elementów XJotowego Crash-Pada zaliczamy:

A - nakrętka 17, na gwint 10
B - metalowa podkładka
C - metalowa tuleja dystansowa
D - "grzybek" z tworzywa sztucznego (z metalową tulejką w środku na końcu, o długości 18mm)
E - metalowa podkładka
F - mocna śruba o średnicy 10mm, z gwintem na ostatnich 35mm trzymająca wszystko w kupie (śruba jest na klucz ampulowy 8 )

Pytajcie gdyby były jakieś wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 12 kwi 2010, 08:28 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): czwartek, 25 lut 2010, 14:28
Posty: 38
Lokalizacja: z lasu
Dzięki za odpowiedź, ale już pomierzyłem u siebie wszystkie wymiary i wychodzi całkiem podobnie jak u Ciebie :grin:
Crashe są już zrobione, muszę je tylko odebrać.
Te na silniku są jednak zdecydowanie dłuższe niż Twoje.
Całość nieznacznie wystaje poza bryłę motocykla(jęśli się to nie sprawdzi to można je skrócić bez problemu). Dodatkowo zrobiłem jeszcze crashe na kierownicę.
Na rysunkach technicznych wyglądają tak:


Załączniki:
Komentarz: crash pad kierownicy
crash kierownicy.JPG
crash kierownicy.JPG [ 22.7 KiB | Przeglądane 3897 razy ]
Komentarz: tuleja metalowa montowana bezpośrednio przy silniku
tulejka metalowa.JPG
tulejka metalowa.JPG [ 18.84 KiB | Przeglądane 4192 razy ]
Komentarz: crash pad
crasch.JPG
crasch.JPG [ 18.9 KiB | Przeglądane 4193 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL