Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest wtorek, 23 sty 2018, 08:51



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 30 sie 2015, 13:05 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 lip 2012, 13:13
Posty: 39
Lokalizacja: Nowosolna
Mój motocykl: GSF650N'05
Cześć. W czwartek po raz pierwszy od trzech lat padł mi akumulator (11,9V). Sprawdziłem ładowanie przy 5000 obr. + światła - 12,8V. Mało- to wiem. Dzisiaj odłączyłem od regulatora wtyczkę od alternatora i pomierzyłem napięcie na 3 białych kabelkach (każdy z każdym). Wynik przy 5000 obr. 61-64V na każdej parze. Wyczyściłem przy okazji styki i regulator. Odkręciłem pokrywę alternatora. Sucho, czysto nic nie przepalone, prawdę mówiąc wygląda jak nówka.
Po złożeniu całości do kupy ponownie pomierzyłem wartość ładowania przy 5000 obr. ze światłami. Wyszło 13,7-13,8V, czyli tak samo jak było zawsze przez te trzy lata. No i zgłupiałem.
Przeczytałem chyba wszystkie wątki na tym forum odnośnie ładowania. W jednym miejscu wyczytałem, że na alternatorze musi być min. 70 V na każdej fazie, w innym wątku, że 50V. Jedni piszą, że ładowanie poniżej 14V do za mało, inni, że za dużo. Do tego w Haynes’e przy moim modelu jest napisane: od 14,3 do aż 15V przy 5000 obr. (ale to chyba bez świateł).
Moje pytanie brzmi, czy rozglądać się za alternatorem czy za regulator daje o sobie powoli znać? Czy też może wszystko jest ok? (13,8V ładowania). Proszę by odpowiedzieli ci, którzy w praktyce zetknęli się z tym zagadnieniem. Dziękuję.

_________________
Yamaha XJ600S (1993) - Suzuki GSF650N (2005)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 30 sie 2015, 23:04 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 sty 2015, 15:00
Posty: 37
Lokalizacja: Ostrołęka
Mój motocykl: xj900 96r
Ja u siebie również miałem kiepskie ładowanie, w dodatku na obrotach wartość napięcia na zaciskach akumulatora spadała. Rozwiązanie w moim przypadku było bardzo proste. Pociągnąłem dodatkowy przewód z pod śruby trzymającej regulator napięcia bezpośrednio do minusowego zacisku akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 31 sie 2015, 06:31 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Styki panie styki. Wyczyściłeś i jest dobrze. Przeważnie przyczyną jest brak masy.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 31 sie 2015, 08:27 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lis 2011, 15:10
Posty: 650
Lokalizacja: Kraina Oz
Mój motocykl: Brak :(
Jak po samym rozłożeniu i złożeniu (czyt. poruszaniu połączeń) podskoczyło Ci o 1V, to zdecydowanie tak jak pisze hudy38
Więcej roboty niż z samą wymianą, ale przynajmniej pewniejsze, no i zdecydowanie tańsze ;)

_________________
Moje o2o: Jawa 50, Pegaz, MZ ETZ 250, Yamaha XS 400, Yamaha XJ 600 S, Yamaha XJ 900


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 24 wrz 2015, 08:27 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 lip 2012, 13:13
Posty: 39
Lokalizacja: Nowosolna
Mój motocykl: GSF650N'05
Tak, zdecydowanie styki, a konkretnie połączenie regulatora z masą. Było sporo śniedzi i rdzy. Problem wystąpił jeszcze raz więc odkręciłem regulator. Wyczyściłem i nasmarowałem wazeliną techniczną miejsca połączeń. Sprawdziłem ładowanie tuż przed pracą i po. Ponad 1 v różnicy! Teraz mam ładowanie ze światłami, na rozgrzanym silniku i przy 5000 obr. - 14V. :) A pomyśleć, że już chciałem kupować nowy regulator.

_________________
Yamaha XJ600S (1993) - Suzuki GSF650N (2005)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 16 cze 2016, 12:19 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 mar 2016, 14:21
Posty: 9
Mój motocykl: Yamaha xj600n
witam!
podłącze się do tematu ponieważ ostatnio rozładował mi się akumulator, trochę czytałem na ten temat i zrobiłem jak kolega radzi:

kambal napisał(a):
Ja u siebie również miałem kiepskie ładowanie, w dodatku na obrotach wartość napięcia na zaciskach akumulatora spadała. Rozwiązanie w moim przypadku było bardzo proste. Pociągnąłem dodatkowy przewód z pod śruby trzymającej regulator napięcia bezpośrednio do minusowego zacisku akumulatora.


u mnie to nie pomogło uu
ładowanie przy 5000 ze światłami mam 12,7 a bez świateł 13,4 na niskich obrotach mam podobnie, a przy rozruchu nie spada poniżej 10.
może macie koledzy jakieś rady co teraz sprawdzać?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL