Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest wtorek, 23 sty 2018, 08:55



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 15 mar 2017, 21:56 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 19 sie 2016, 11:46
Posty: 12
Mój motocykl: Xj 600
Witam. Pytanie dotyczy XJ900 4BB z 1991r. Mam licznik KOSO ale nie potrafię podłączyć kontrolek NEUTRAL i OLEJ. Który przewód w instalacji moto odpowiada za kontrolkę NEUTRAL i kontrolkę OLEJ. Jak to podłączyć? Czytałem gdzieś o sterowaniu MASĄ. Co to oznacza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 16 mar 2017, 07:16 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 363
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
Sterowanie masą czyli sygnałem który przychodzi do licznika jest masa czyli "-". Jeśli masz stare wtyczki od licznika to najlepiej jakbyś się zaopatrzył w próbnik 12V z żarówką. Krokodylka zapinasz do plusa aku a szpicem sprawdzasz piny w kostce, tylko musisz mieć wbity luz i załączony zapłon. Jak zaświeci to wbijasz bieg i jak zgaśnie żarówka próbnika to ten pin jest od luzu. Z olejem może być problem bo jak masz silnik zalany to nie będzie masy na kablu.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 16 mar 2017, 13:07 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 19 sie 2016, 11:46
Posty: 12
Mój motocykl: Xj 600
Dzięki Henryczek. czyli jak znajdę ten przewód w instalacji to podłączam do niego przewód licznika i luz powinien świecić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 16 mar 2017, 14:31 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 363
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
Nie wiem jak skonstruowany jest licznik dlatego prosiłem o schemat bo może być tak że licznik będzie chciał plus a nie minus żeby kontrolka luzu się zaświeciła. Można to sprawdzić podłączając pin z licznika od luzu do masy. Jak zaświeci to będzie działać.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 16 mar 2017, 19:07 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 19 sie 2016, 11:46
Posty: 12
Mój motocykl: Xj 600
Sprawdziłem i ledowa kontrolka w liczniku zapala się zarówno po dotknięciu do masy jak i plusa. Więc już nie wiem o co chodzi. Licznik jest podłączony tak że po właczeniu stacyjki świeci, działa kontrolka długich, kierunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 17 mar 2017, 07:15 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 363
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
Skoro licznik reaguje na + i - to możesz przykładać przewód od luzu do każdego pinu we wtyczce (oryginalnej instalacji). Jak kontrolka zaświeci to wbijasz bieg, jak zgaśnie to znaczy że to ten pin.
Nie rozumiem ostatniego zdania "...po właczeniu stacyjki świeci, działa kontrolka długich, kierunki". Znaczy się że po włączeniu stacyjki świecą kontrolki od długich i kierunki? Czy działają prawidłowo?


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 17 mar 2017, 08:42 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 363
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
Podaj model tego licznika


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 17 mar 2017, 11:15 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 19 sie 2016, 11:46
Posty: 12
Mój motocykl: Xj 600
Działają prawidłowo, dopiero po ich włączeniu. Ale z tym luzem to masakra jakaś. licznik koso digital cockpit db-01r już był w xjocie i ktoś grzebał w instalacji. Trzy przewody są obcięte od kostki ale je sprawdzałem w wiązce i raczej nie są od luzu. Jasnoniebieski w kostce przy sprawdzaniu kontrolką podanym przez Ciebie sposobem (krokodyl do masy) świeci na luzie i na biegu czerwony natomiast świeci po wyłączeniu stacyjki a gaśnie po włączeniu. te dwa przewody najbardziej mi pasują na licznik i olej ale nie działa to prawidłowo. Jeszcze jasnobrązowy przewód w instalacji jest zagadką bo dotknięciu kontrolką zapala się na sek i gaśnie i słychać pstryk przekaźnika. licznik podłączyłem czarny do czarnego (masa) i czerwony do bialoczerwonego (plus po stacyjce) więc myślę, że Ok bo i działa ok. A może w grę wchodzi jakiś przekaźnik. jednego nie było (OMRON 12r-01)był zrobiony mostek 2 przewodów, kupiłem używany i włożyłem ale bez mostka nie kręci rozrusznik. ?? Ja jestem cienki w elektryce a elektrykom nie chce się doktoryzować w mojej instalacji. Tak to wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 17 mar 2017, 12:35 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 363
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
Krokodylek miał być do plusa.
Tu jest jakiś schemat który znalazłem w innym temacie
Obrazek
Wynika z niego że przewód czarno-czerwony to kontrolka oleju a jasno niebieski to kontrolka luzu.
Ale nie wiem czy ten schemat jest od twojego moto. A kontrolki oleju nie sprawdzisz jak masz silnik zalany olejem.
Nie ma na tym schemacie jasno brązowego ale jeśli to jedyny brązowy przewód przy liczniku to plus po stacyjce.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 17 mar 2017, 12:50 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 19 sie 2016, 11:46
Posty: 12
Mój motocykl: Xj 600
Dzięki. Był do plusa. posprawdzam jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 28 sie 2017, 19:26 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 19 sie 2016, 11:46
Posty: 12
Mój motocykl: Xj 600
Witam po dłuższej przerwie.
Kontrolka oleju to czarno czerwony i działa prawidłowo ale luzu dalej nie ma. Błękitny przewód jest od luzu ale działa następująco. Świeci cały czas N a gaśnie tylko po wciśnięciu sprzęgła. Wygląda że wszystko jest dobrze podłączone, nie wiem co jeszcze sprawdzić (zmienić). Może czujnik luzu walnięty jest? Jak go zdemontować żeby sprawdzić? Trzeba spuszczać olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL