Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 10:40



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 21:34 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): środa, 19 kwi 2017, 22:13
Posty: 14
Mój motocykl: XJ 600N 1999r.45kW
Witam,

W czasie drugiej jazdy wszystko było ok, po zatankowaniu moto nie chciało już odpalić - nie zapalała się nawet kontrolka od luzu. Po odpaleniu na pych, moto kręciło normalnie do 2,5k obrotów na każdym biegu, powyżej tych obrotów zaczęło się dusić. Dojechałem do garażu (ok 10km) i od tego czasu sam nie chciał odpalić. Aku moto pokazuje 12,6-12,7, pobór prądu na spoczynku 0,00.
Film z próby odpalenia (wyłączone światła):
https://www.youtube.com/watch?v=i-0nMGe ... e=youtu.be

Podłączając do układu aku z auta przez kable, napięcie 12,7 pobór na spoczynku 0,02.
Moto odpala, ładowanie na ssaniu przy ok 3k obrotów ok 14,1, przy 8-9k obrotów 14,0. Filmik (wyłączone światła):
https://www.youtube.com/watch?v=-7sNblV ... e=youtu.be

Po wyłączeniu nagrywania, na wolnych obrotach bez świateł do 10,0, po włączeniu świateł doszło do 13,0.

Co może być przyczyną takich zachowań?
Pobór na spoczynku 0,00 - realne?
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone (były ok) i dodatkowe wymienione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 22:02 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Posprawdzaj masę. Zobacz jak wyglądają szczotki w alternatorze.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 23:09 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 19:40
Posty: 56
Mój motocykl: ZRX 1200s
Tam nie ma szczotek, ale trop z masą jest dobry jak pisze Hudy38


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 6 maja 2017, 17:29 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): środa, 19 kwi 2017, 22:13
Posty: 14
Mój motocykl: XJ 600N 1999r.45kW
Sprawdziłem, wszystko pod kątem masy jest ok. Odkręciłem większość styków - przeczyszczone i sprawdzone.

Miałem przebicie na obudowie aku, ale po wyczyszczeniu akumulatora jest ok.

Znowu podłączyłem do obwodu aku z auta. Znowu moto odpaliło, więc co aku motocykla do wymiany?
Mam model quandYTX9-BS. Sprawdziłem - nie widać żadnego elektrolitu, z tym, że ma jakąś wkładkę z maty szklanej, więc może dlatego nie widać nawet po przekręceniu na boki płynu...

Mam max ładowanie (przy podłączonym aku z auta) 14,1 przy 1,5k obrotów. Im wyższe obroty tym mniejsze napięcie - do 13,8

Po odczepieniu aku samochodowego, napiecie spada do 8-10V, obroty do 2k przy większych zaczyna się dławić.

Przekręcając stacyjkę (bez odpalania, bez aku samochodowego) z regulatorem mam spadek z 12,6 do 5,0 i powoli mi się ładuje do 12,6 (ok minuty). Bez regulatora nie mam spadków po przekręceniu. Po odpaleniu rozrusznika czy to z regulatorem czy bez jest tylko 'pyk', napięcie spada i ponownie się powoli zwiększa.
Zmierzyłem wtyczkę regulatora (moto nie odpalone) tylko na czerwony kabelku pojawia się napięcie, pozostałe 0,0.

Aku? Regulator? Alternator? Coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 6 maja 2017, 18:16 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): niedziela, 11 cze 2006, 11:04
Posty: 1374
Lokalizacja: Śrem
Mój motocykl: FZS 1000 '03
Zawsze zaczynamy od najprostszych i najtańszych rzeczy. Wymień akumulator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 6 maja 2017, 19:12 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Sprawdź tylko z akumulatorem samochodowym. Będziesz miał jasność.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 11 maja 2017, 21:16 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): środa, 19 kwi 2017, 22:13
Posty: 14
Mój motocykl: XJ 600N 1999r.45kW
Wymieniłem akumulator, pali, jeździ, ale... zmierzyłem napięcie na postoju (wyłączony silnik) wskazanie 13,1V. Norma dla nowego aku czy coś innego nawala?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 11 maja 2017, 21:44 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Poczekaj do jutra i zmierz zanim odpalisz. Aku jest jeszcze doładowany alternatorem. Jest ok.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 12 maja 2017, 22:16 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): środa, 19 kwi 2017, 22:13
Posty: 14
Mój motocykl: XJ 600N 1999r.45kW
Rano ponownie 13,1V. Wiem, że alternator ładuje akumulator, jednak nie spotkałem się z sytuacją, w której napięcie na aku jest tak duże.
hudy38 czyli sytuacja jest jak najbardziej w porządku, tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 13 maja 2017, 08:35 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Ok. A czym mierzysz. Może miernik przełamuje. A jakie masz napięcie ładowania.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: sobota, 13 maja 2017, 09:11 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 cze 2016, 05:49
Posty: 109
Lokalizacja: Radom
Mój motocykl: xj 600 diversion
Jeżeli mierzysz tym najtańszym multimetrem to on sporo dodaje jak ma słabą baterię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 15 maja 2017, 06:35 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 363
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
bogoszkocja napisał(a):
Jeżeli mierzysz tym najtańszym multimetrem to on sporo dodaje jak ma słabą baterię.

Dokładnie. Wymień baterię w mierniku.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 15 maja 2017, 21:34 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): środa, 19 kwi 2017, 22:13
Posty: 14
Mój motocykl: XJ 600N 1999r.45kW
Miernik jest wg mnie ok ( mam taki https://botland.com.pl/mierniki-uniwers ... ut33c.html ).
Ładowanie max 13,85V, więc dolna granica prawidłowego.

Co o tym myślicie? Nie martwić się i kontrolować, czy coś się pomału dzieje.
Dzisiaj padł mi alternator w aucie, więc wole dmuchać na zimne jeśli chodzi o elektrykę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 05:10 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 cze 2016, 05:49
Posty: 109
Lokalizacja: Radom
Mój motocykl: xj 600 diversion
Według mnie to chyba coś nie tak z tymi pomiarami. Zaczynasz od problemu, a następnie to ty już chyba za bardzo szukasz dziury w całym. Napięcie ładowania mogło by być wyższe - a i tak akumulator przeładowuje ? Jak miałem jeszcze rometa z-150 też było podobnie, myślałem ,że ma być ładowanie jak aucie. Jednak przemyślałem ,że po co poprawiać coś co działa. Cały sezon odpalał jak trzeba z aku - to musi być dobrze. Może i ty nie stresój się na zapas tylko nawijaj kilometry, bo pogody w tym roku mało na jazdę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 05:26 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): środa, 19 kwi 2017, 22:13
Posty: 14
Mój motocykl: XJ 600N 1999r.45kW
bogoszkocja jest to mój pierwszy motor, dlatego tak pytam i draze, bo nie chce się kiedyś nieprzyjemnie zdziwić jak mi Moto kiedyś zastrajkuje...
Błędy pomiary bym jednak odrzucil... kwestia tego czy to co sie dzieje jest normalne czy jednak coś nie działa jak powinno


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL