Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest wtorek, 23 sty 2018, 06:59



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 19 gru 2009, 20:33 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): niedziela, 11 cze 2006, 11:04
Posty: 1374
Lokalizacja: Śrem
Mój motocykl: FZS 1000 '03
Cytuj:
sam nigdy sie nie naładuje chociaż nieweim jak sprawny miałbyś alternator i regulator napiecia to nigdy nie naładuje sie tak jak ładowany prostownikiem i odpowiednim prądem

Jakieś argumenty potwierdzające tę tezę?

Z mojego doświadczenia powiem, że jakoś tematem drogich akumulatorów się nie podniecam.
W samochodzie mam już 4 lata jakieś dziadostwo z Norauto - poprzedni właściciel włożył i śmiga jak złoto.
W XJcie mam Akmet - polski wynalazek spotykany głównie w Mz i Jawach. Również ma 4 lata, zimą stoi w motocyklu w nieogrzewanym garażu (aktualnie w nim jest -15) i raz na jakiś czas doładowuje zimą prostownikiem 0,5A/10h i jest wszystko si.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 23 gru 2009, 21:27 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): środa, 29 lis 2006, 10:39
Posty: 3208
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Stalowa Wola
Cytuj:
Cytat:
sam nigdy sie nie naładuje chociaż nieweim jak sprawny miałbyś alternator i regulator napiecia to nigdy nie naładuje sie tak jak ładowany prostownikiem i odpowiednim prądem


noi tu kolega ma błąd.
Wyciągnąłem akku w środku sezonu i podłączyłem go do automatycznego prostownika.
Po 5 sekundach akumulator wg prostownika był naładowany w pełni. Omawiany akku to VARTA - 1 roczna.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 23 gru 2009, 21:53 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 21:52
Posty: 568
Lokalizacja: Sosnowiec
Mój motocykl: sisters of mercy
prostownik a prostownik to roznica. jak masz automata, gdzie nic nie ustawiasz, pisze na nim MAX 4A, podłącz sobie amperomierz, pokaże 0.4A, więc możesz ładowac nawet 2dni, zanim sie naładuje, a kontrolka pokazuje że aku jest niby naładowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 23 gru 2009, 22:18 
Jeśli piszecie o akumulatorach żelowych to wymagają doładowywania kiedy nie są użytkowane przez dłuższy czas np.1mc. Prąd ładowania podany na akumulatorze i radzę tego przestrzegać. Ponieważ wykończyłem nowy ak. w niecałe dwa sezony przez prostownik bez dokładnej regulacji. Przykładowo dla YTX14-BS 1,4A x 5-10h lub 6A x1h
Udanych ładowań!!!!!


Góra
  
 
PostNapisane: czwartek, 24 gru 2009, 14:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 2 gru 2008, 16:19
Posty: 2461
Zdjęć: 1
Lokalizacja: Trz
Mój motocykl: Straszna bestyja
Ja mam prostownik zrobiony własnym sposobem i myszę powiedzieć, że jest wspaniały :mrgreen:

Kod:
Zalety tego prostownika to:
- Przebieg pulsujacy na wyjściu
- Mały prąd ładowania (można kontrukcyjnie ustawić do 1,5A, w zależności jak wydajne mamy trafo). Żarówka 10W/12V stabilizuje na 0,8A.
- Stabilizacja prądu ładowania (koniec ładowania przed rozpoczęciem gazowania)

Elementem stabilizacyjnym jest żarówka 10W / 12V. Pełni ona funkcje (cytuje):
"- ogranicza prąd ładowania;
- stanowi zabezpieczenie przeciwzwarciowe;
- sygnalizuje przepływ prądu ładowania. "

Cytat 2:
"po prostu, jak skończy sie ładowanie, to żarówka zgaśnie. A jeżeli pomimo np. 24 godzin ładowania nie chce zgasnąć, a napięcie dalej jest poniżej 14,4V, to prawdopodobnie akumulator ma zwarcie w jednej celi.
Prawidłowa praca jest taka: załączasz - żarówka świeci - w miarę ładowania świeci coraz słabiej - naładowane=gaśnie. Dalsze pozostawanie akumulatora "pod napięciem" nie grozi żadnymi konsekwencjami, pod warunkiem, że napięcie nie przekroczy 14,4V. "



Jeśli ktoś byłby zainteresowany to mogę poprosić kolegę, który nam robił te prostowniki o przekazanie mi materiałów w celu wrzucenia na forum.

_________________
http://www.mOTO-batman.pl - już nie tylko o motocyklach... :)
Obrazek
=====================
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 4 sty 2010, 21:14 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 paź 2009, 21:12
Posty: 199
Zdjęć: 3
Lokalizacja: Miechów
Słuchajcie mam taka sprawę , ma prostownik gdzie minimalny prad ładowania to 1,2A jak zmniejszyć prąd do 0,8A.
A druga sprawa mam zasilacz gdzie na wyjściu mam AC 16V a Prąd 2 A czy moge z tego zasilacza zrobic prostownik ???
I jeszcze jedno czemu nie wolno ładowac akumulatora 8A pradem 1,2A ?????????
Na akumulatorze pisze tym 8A :Ładowanie 0,8A 5-10H lub szybko 4A -1H


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 4 sty 2010, 21:55 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 2 paź 2009, 09:00
Posty: 285
Lokalizacja: Kwidzyn
widziałem dzisiaj ulotkę z Lidla, od 14-go stycznia (czwartek) będą wspominane tutaj i chwalone ładowarki po 69pln.
Ja się w końcu zaopatrzę w to :cool:
a już byłem bliski zakupu takiej samej z allegro tylko trochę drożej plus jeszcze przesyłka ..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 4 sty 2010, 22:02 
Offline
VIP Forum
VIP Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 mar 2009, 18:31
Posty: 3198
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: VFR750 & XT600
polecam te łądowarki jednak trzeba tam podjechać z rana zaraz po otwarciu sklepu, poniewaz kilka miesiecy temu wypuscili za 49zł szt. i popoludniu w calym poznaniu byly wykupione
dopiero zalapałem sie na allegro przez co oczywiscie przepłaciłem ale warto bylo poniewaz ladowarka praktycznie do wszystkich akku, tych do moto oraz do auta
niema mozliwosci przeladowania, wszystko jest automatyczne, dobrze byłoby gdyby dołożyli opcje wnoszenia akku do domu :mrgreen:

_________________
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 4 sty 2010, 22:09 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sty 2009, 16:31
Posty: 35
Lokalizacja: Halinów
Cytuj:
Słuchajcie mam taka sprawę , ma prostownik gdzie minimalny prad ładowania to 1,2A jak zmniejszyć prąd do 0,8A.

A w jakim celu?
soczi666 napisał(a):
A druga sprawa mam zasilacz gdzie na wyjściu mam AC 16V a Prąd 2 A czy moge z tego zasilacza zrobic prostownik ?? ?

Tak ale po przystosowaniu go (w sensownej kwocie-zalezy od trafo) do ladowania motocykla bedzie za slaby.
soczi666 napisał(a):
I jeszcze jedno czemu nie wolno ładowac akumulatora 8A pradem 1,2A ?? ???????

Nie wolno tylko szybko :lol:
soczi666 napisał(a):
Na akumulatorze pisze tym 8A :Ładowanie 0,8A 5-10H lub szybko 4A -1H

Co wcale nie znaczy ze musisz ladowac tylko pradem 0,8A lub tylko 4A
Poza tym jezeli na aq jest napisana jego pojemnosc to zapewne w amperogodzinach (Ah)
Nie ma co sie brandzlowac o te 0,4A ktore i tak miesci sie w normie a nawet w granicy bledu zwyklego prostownika :wink:
Te prostowniki z lidla "tronic cos tam" nawet daja rade.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 9 sty 2010, 11:05 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 8 sie 2009, 18:58
Posty: 44
Lokalizacja: te mandaty?
Moje pytanie brzmi następująco, skoro zaleca się ładowanie 1/10 pojemności aku(8Ah), a wpadła mi w łapy mini ładowarka (2V,6V,12V) gdzie max ładowanie to 600mA, czy takim powolnym ładowaniem troszkę uleczę staruszka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 9 sty 2010, 13:31 
Offline
VIP Forum
VIP Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 mar 2009, 18:31
Posty: 3198
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: VFR750 & XT600
bebetopl napisał(a):
Moje pytanie brzmi następująco, skoro zaleca się ładowanie 1/10 pojemności aku(8Ah), a wpadła mi w łapy mini ładowarka (2V,6V,12V) gdzie max ładowanie to 600mA, czy takim powolnym ładowaniem troszkę uleczę staruszka?

jak najbardziej

_________________
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 9 sty 2010, 13:46 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): środa, 12 wrz 2007, 17:35
Posty: 1918
Lokalizacja: Mysłowice
A ja mam zwykły, starodawny prostownik, w którym prąd reguluje sie pokrętłem wg. uznania. I bardzo sobie go chwale.

Gdy ładuje głęboko rozładowany aku, to ustawiam 1/10 pojemności znamionowej i ładuje tak dopuki napięcie na zaciskach nie osiągnie 14,5V. Po osiągnięciu 14,5V zmniejszam prąd tak by napięcie nie przekroczyło tej wartości. Zmniejszam tak aż amperomierz pokaże prawie 0A przy 15V. Wtedy aku jest naładowany.
Podobnie ładuje "kontrolnie" akumulatory.
Jeżeli bardzo mi sie śpieszy, a aku nie chce przekręcić rozrusznikiem, to ustawiam maksymalny prąd jaki daje prostownik, ale napięcie nie wyższe niż 14,5V. Po kilkunastu minutach energia zgromadzona w aku jest wystarczająca do odpalenia silnika.

Może brzmi to dosyć skomplikowanie i jest bardzo angażujące, ale mam 100% że aku ładowane jest tak jak powinno. Bo z "automatami" to nigdy nie ma pewności.

PS. Dobry automatyczny prostownik musi utrzymywać napięcie ładowania takie jak regulator napięcia w motocyklu i jednocześnie pod koniec ładowania musi zwiększyć napięcie do 15-15,5V, tylko wtedy aku naładuje się w 100%.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 14 sty 2010, 07:07 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 2 paź 2009, 09:00
Posty: 285
Lokalizacja: Kwidzyn
dzisiaj jest 14-sty,
przypominam, że od dzisiaj w Lidlu są te "słynne" prostowniki po 69pln

ja zlecenie juz ojcu dałem ..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 12 lut 2013, 16:54 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 gru 2012, 14:31
Posty: 190
Lokalizacja: Świętochłowice
Mój motocykl: CBF 1000
Odsmażę kotleta, bo przeczytałem cały temat i kilka podobnhnych i nie znalazłem odpowiedzi.
Mam XJ 600 N z 91 roku, oznaczona jako 4br i tak naprawdę nie wiem jaki powinien być do niej aku. Z rocznika wynika, że 12Ah, ale do 4br chyba powinien być 8Ah? Dodam, że klemy mam te wsuwane z boku i przykręcane śrubką
Przy okazji gdzie w Wawie mi sprzedadzą tanio dobrze przechowywany aku? Żebym nie kupił od razu padniętego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 12 lut 2013, 17:53 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 kwi 2008, 17:53
Posty: 1675
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Posen
Mój motocykl: Grzechotnik
tomwaś napisał(a):
Mam XJ 600 N z 91 roku, oznaczona jako 4br


zrób fotę silnika to zobaczymy co za cudo masz :)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL