Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 10:41



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 4 cze 2009, 23:39 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Kupiłem w Larssonie kierunkowskazy LED do swojej Divy. Samo przykręcenie, oraz podłączenie nowych kierunków nie było problemem. Natomiast gorzej wyszło z ich działaniem.
Jak wiadomo kierunkowskazy LED mają taką przypadłość, że pobierają mniej prądu, co w połączeniu z oryginalnym przerywaczem zwykłych żarówek daje zwiększoną częstotliwość migania kierunków. Tak było i w moim przypadku, przy podłączonym co najmniej jednym kierunku LED. Jednak kiedy podłączałem wszystkie cztery kierunkowskazy LED stary przerywacz przestawał reagować i kierunki nie działały. Trudno pomyślałem, i tak nie zamierzałem mrugać kierunkami jak oszalały więc razem z nimi kupiłem do nich specjalny, uniwersalny przerywacz do LED`ów, taki jak ten:
http://www.motocykl.kqs.pl/galerie/p/pr ... z_6932.jpg
Jednak po zlokalizowaniu oryginalnego przerywacza okazał się on troszkę inny. Miał mniejsze gniazdo wtyków takie jak ten tyle, że z 3 pinami:
http://www.allegro.pl/item651779286_yam ... runko.html
Niewiele myśląc uciąłem wąską wtyczkę od starego przerywacza i zamontowałem na kablach szersze złączki-wsuwki i po tej drobnej przeróbce podłączyłem je do nowego przerywacza aby wreszcie sprawdzić działanie nowych kierunków.
Efekt jest taki, że niezależnie od włączonego kierunku świecą się wszystkie cztery kierunkowskazy, jak w światłach awaryjnych :???: Dobra strona tego wszystkiego jest taka, że mruga to z właściwą częstotliwością :lol:
Jeżeli jednak odłączę jeden zestaw i wrócę do oryginałów tak, że np. z przodu mam LED`y a z tyłu oryginały to kierunki znów są rozdzielone i migają we właściwym tempie (na nowym przerywaczu). Wszelkie inne kombinacje nie przyniosły rezultatów.
Stąd moje pytanie: czy oddać motocykl na złom czy jeszcze się wstrzymać? :razz: a tak poważnie to czekam na wasze opinie w tym temacie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 7 cze 2009, 00:03 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Domyślam się, ze powinno wystarczyć zamontowanie jakichś oporników do jednego kompletu kierunkowskazów LED, tak aby układ przypominał 2xLED + 2Xżarówka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 7 cze 2009, 07:18 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): środa, 12 wrz 2007, 17:35
Posty: 1918
Lokalizacja: Mysłowice
Załóż wszystkie LEDy i wypnij kontrolkę kierunkowskazów. Jeżeli moja teoria jest słuszna to powinno zacząć działać normalnie.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 12 cze 2009, 01:08 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za radę sorier sprawdziła się. Niestety zanim ją przeczytałem oddałem moto do warsztatu.
Elektryk powiedział mi że yamaha ma dziwnie rozwiązany układ elektryczny ale szczegóły jego opisu niestety dość szybko opuściły moją głowę z powodu konsternacji ceną za naprawę. To było najdroższe wyjęcie żarówki w moim życiu :sad:
Powiedział mi też, że wystarczy włożyć do kontrolki zwykłą diodę 12V zamiast dotychczasowej żarówki. Niestety za chiny nie przyjmował wiadomości, że już próbowałem kiedyś włożyć zamiennik LED w kontrolkę i że to rozwiązanie się nie sprawdziło (migała tylko podczas włączonej jednej strony). "Mówię ci, włóż diodę, będzie ok" no to ok, spadam :???:

Teraz sprawa wygląda tak, że zostałem z działającymi kierunkami ale bez informacji o tym czy są włączone. Do tego działają dziwnie "wolno", i to w dwojaki sposób tzn. częstotliwość migania jest wg. mnie wyraźnie zbyt niska i ich reakcja na włączenie, od momentu przesunięcia włącznika do zaświecenia lampki kierunku, jest zbyt późna.
Macie jakieś sugestie co z tym bigosem teraz zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 12 cze 2009, 07:32 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): środa, 12 wrz 2007, 17:35
Posty: 1918
Lokalizacja: Mysłowice
Za prędkość reakcji na włączenie i prędkość migania odpowiada przerywacz kierunkowskazów. Nie wiem czy dasz rade go poprawić jeżeli nie jesteś elektronikiem, może najłatwiej będzie go wymienić na inny. Możesz spróbować go rozebrać i sprawdzić czy wewnątrz nie ma potencjometru regulacyjnego.

Niestety nie da się tak łatwo zastąpić kontrolki kierunkowskazów diodą. Zależnie od położenie przełącznika kierunków ( P lub L ) zmienia sie polaryzacja na kontrolce ( + i - ), więc dioda będzie świeciła tylko w "jedną stronę". Najprościej byłoby założyć w miejsce kontrolki 2 diody połączone równolegle, ale odwrotnie biegunami. Jedna świeciłaby dla lewych, a druga dla prawych kierunków.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 12 cze 2009, 07:39 
Ja wiem! Ja wiem! Założ stare kierunki i będzie git hehehe


Góra
  
 
PostNapisane: piątek, 12 cze 2009, 07:49 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych

Dołączył(a): środa, 11 kwi 2007, 14:44
Posty: 46
Zdjęć: 1
Lokalizacja: pomorze
Rozwiązanie z kontrolką - sprawdzone w skuterze: KLIK


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 12 cze 2009, 19:20 
Offline
VIP Forum
VIP Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 mar 2009, 18:31
Posty: 3198
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: VFR750 & XT600
Witam, chcialbym sie dowiedziec czy po zmianie standartowych żarówek w kierunkowskazach w iksjocie np. na takie http://moto.allegro.pl/item651906306_za ... owan.htmlbędą prawidłowo działać kierunkowskazy beż żadnych przeróbek


z tego co przeczytalem na 4um ktoś miał problem po zmianie kierunków, czy z tymi żarówkami bedzie tak samo że montaż wszystkich czterech kierunkowskazy będą świrować?

a jak jest z żarówką "stopu"?

_________________
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 12 cze 2009, 20:32 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Posiedziałem dziś chwilkę przy Divie. Sprawdziłem zaproponowany przez cudownego mechanika sposób z żarówką diodową. Wiedziałem jak to się skończy ponieważ podświetlenie kontrolki kierunków diodą sprawdzałem już w zeszłym roku, a że nie chciałem na siłę pchać się w równoległe łączenie dwu diod dlatego zostałem przy zwykłej żarówce.
Niestety dziś zmartwiłem się jeszcze bardziej. Przy włożeniu diody do kontrolki miga ona oczywiście tylko przy jednym kierunku. Przyjmijmy dla przykładu, że jest to kier. lewy.
-Przy włączeniu prawego kierunku kontrolka nie miga ale prawe kierunkowskazy owszem.
-Przy włączeniu lewego kierunku kontrolka miga, razem z nią migają lewe kierunkowskazy ORAZ prawe, kk słabo lecz jest to widocznie nawet w słoneczny dzień.
Mamy więc sytuację podobną do tej z włożoną zwykłą żarówką, czyli do "awaryjnych"

Mechanik_XJ dzięki za dobre chęci lecz jak widzisz nie pomoże mi to w tej sytuacji. Swoją drogą stronkę z usprawnieniami "by TomaszB" mam na stałe w zakładkach :smile:

Niestety sorier, elektronik ze mnie jak z mysiej piczy wór na mąkę. Też myślałem nad wymianą przerywacza na jakiś innego typu, może istnieje jakiś specyficzny, pasujący do naszych Yamah, ale w sklepie Larsson, w którym kupiłem cały zestaw nie mają innych przerywaczy do LED`ów. Tylko te najczęściej spotykane kostki w cenie ok 40zł. Widziałem jeden przerywacz LED wyglądający podobnie do mojego oryginalnego (tzn. wąska wtyczka) w jakimś sklepie internetowym. Kosztowało to 80zł ale niestety nie było żadnego opisu czym się różni od tych tańszych. Od jutra zaczynam telefonicznie atakować serwisy Yamahy, może oni coś wiedzą nt. "specjalnych" przerywaczy. kk

karolll, gdybym wiedział, że będzie taki cyrk to bym został przy oryginałach. Teraz mam tylko nadzieję, że uda mi się rozwiązać z ten problem a temat zostanie dla potomnych jako ostrzeżenie przed zbędnym agrotuningiem :lol:

Na koniec Fakir. Dopisałeś się do tego tematu czy cię w końcu gangrena tu przeniósł :lol: Nie wiem jak to wygląda ze zmianą samych żarówek ale pewnie też byłyby problemy. Pamiętaj przy tym, że żarówki które podesłałeś jako przykład mają dość mały kąt świecenia i w oryginalnych oprawkach świeciły by tak jakbyś wsadził latarki świecące na boki zamiast do przodu i analogicznie do tyłu. Z drugiej strony teraz jest taka mnogość LED`ów, że mógłbyś pokombinować z żarówkami o większym kącie świecenia. Ze stopem jest prościej ponieważ żarówka diodowa i tak skierowana by była do tyłu. Wystrzegaj się jednak jakichś 12diodowych szajsów słabszych od normalnej żarówki i pamiętaj aby była to żarówka dwu funkcyjna.

Wciąż będę czekał pełen nadziei na wasze rady a w międzyczasie idę na nowego terminatora trochę się odstresować i odmóżdżyć po kolejnym nieprzejeżdżonym dniu :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 13 cze 2009, 10:51 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): środa, 12 wrz 2007, 17:35
Posty: 1918
Lokalizacja: Mysłowice
W zasadzie ten twój przerywacz kwalifikuje sie do reklamacji, bo nie spełnia swojego zadania. Włącza sie z opóźnieniem, za wolno miga... jeżeli na zwykłych żarówkach też tak dział to ja bym im go odesłał.
a co zrobić z kontrolką już wiesz z linku, nikt ci tego lepiej nie wytłumaczy niż rysunek.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 13 cze 2009, 21:10 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 sie 2008, 19:06
Posty: 338
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Fakir napisał(a):
Witam, chcialbym sie dowiedziec czy po zmianie standartowych żarówek w kierunkowskazach w iksjocie np. na takie http://moto.allegro.pl/item651906306_za ... sowan.html będą prawidłowo działać kierunkowskazy beż żadnych przeróbek


Mi się wydaje, że te żarówki nie spełnią swojego zadania. Według mnie powinny świecić na boki a nie do przodu.


Jericho, a powiedz mi czemu w ogóle zmieniłeś te migacze na LED'y ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 14 cze 2009, 01:39 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
Z kilku dość prostych powodów. Słyszałem dużo dobrego o widoczności kierunkowskazów LED, szczególnie przy kiepskich warunkach drogowych co miałem okazję zweryfikować, jako że znajomy ma LED`y zamontowane w swojej Kawasaki ZX9R. Poza tym oryginalne niezbyt mi się podobały, były już nieco podrapane a oprawka w jednym z nich była tak wyrobiona, że żarówka potrafiła się obluzować w wyniku wibracji i przestać świecić. Czasami pomagało walnięcie w kierunek "z liścia" a ostatnio nawet udało się to całkiem wyeliminować jednak i tak zdecydowany byłem m.in. na nowe kierunki zaraz po zmianie ogumienia i hamulców. Niestety, o ile te pierwsze zmiany dały Divie drugie życie o tyle kierunki jak narazie wychodzą mi bokiem :neutral:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 14 cze 2009, 07:33 
Offline
VIP Forum
VIP Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 mar 2009, 18:31
Posty: 3198
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: VFR750 & XT600
elektrykiem nie jestem ale może spróbować zamontować zwykłe żarówki przy kierunkowskazach (nie koniecznie muszą być w oprawce migacza) ważne żeby były w obwodzie elektrycznym. (mogą sobie migać np. pod kanapą :D

oraz razem z tym podłączyć te LED'owe migacze, i pod zegarami wkrecic tą standartową żarówke i mysle ze bedzie ok ;)

skoro czestotliwosc migania zalezy od opornosci (czy jak to sie tam zwie) całego obwodu to zostawic te tradycyjne zarowki oraz podpiąć LED'owe kierunki


kumasz? ;)


przekaźnik bedzie "myslał" ze wszystko jest po staremu, a nie bedzie nawet "wiedział" że ma podpięte LED'owe kierunki skoro mają mały pobór prądu

jesli napisałem jakieś bzdury to sorry :zawstydzony:

ale tak na chłopski rozum to przychodzi mi na myśl właśnie taka koncepcja

_________________
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 14 cze 2009, 15:49 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 sty 2008, 19:48
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa
OK. a może tak: Podłączenie i starych i nowych kierunkowskazów tak żeby były po 4 z każdej strony :twisted: Ciekawe jak by ludzie reagowali gdybym pełen powagi mówił im że to tylko dla bezpieczeństwa :lol:

Czaje bazę Fakir :wink: chociaż myślałem raczej o zamontowaniu dodatkowych oporników gdzieś w układzie zamiast dodatkowych żarówek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 14 cze 2009, 20:44 
Offline
VIP Forum
VIP Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 mar 2009, 18:31
Posty: 3198
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: VFR750 & XT600
daj sobie spokój z tymi opornikami, to jest dobre jak ktoś się naprawde zna na elektronice :D

a my to amatorzy jesteśmy :D hehe

sprobuj z zarowkami ale nie musza one być w oprawkach, doprowadź kable pod kanape i tam podłącz zarówki

zreszta zrob jak wolisz, jak pisałem wczesniej wazne zeby zarowki byly w tym obwodzie gdzie dodoatkowo bedzie dioda LED ;)

mysle ze wtedy bedzie ok z migotkami, i niebędą wariować :)


pozdr

_________________
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL