Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 12:16



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 20 maja 2014, 17:29 
Offline
VIP Forum
VIP Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 20 mar 2009, 18:31
Posty: 3198
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: VFR750 & XT600
alex62 napisał(a):
cns80 napisał(a):
1. Michelin Pilot Road 2 2CT = 379 zł

Dziwne (ale prawdziwe) ,że Michały najtańsze z tego towarzystwa. Świetne w każdych warunkach (szczególnie na mokrym)- mam już w drugim moto i kocham je :P



jak na mokrym mają się kleić to polecam jakiegoś torowego wet'a :P
a tak poważnie to pilot road 3 jest lepszy na mokrym od pilot road 2

_________________
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 21 maja 2014, 07:15 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 24 paź 2007, 12:21
Posty: 1597
Zdjęć: 11
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Mój motocykl: Kawa z mlekiem
Fakir napisał(a):
alex62 napisał(a):
cns80 napisał(a):
1. Michelin Pilot Road 2 2CT = 379 zł

Dziwne (ale prawdziwe) ,że Michały najtańsze z tego towarzystwa. Świetne w każdych warunkach (szczególnie na mokrym)- mam już w drugim moto i kocham je :P



jak na mokrym mają się kleić to polecam jakiegoś torowego wet'a :P
a tak poważnie to pilot road 3 jest lepszy na mokrym od pilot road 2

Ale w testach zebrał baty za trwałość i nieprzewidywalność (jeśli dobrze pamiętam), a za wodę miął wyniki takie jak dwójka (dlatego nie brałem go do porównania).

A jeździł ktoś na tych Z8 ?


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 21 maja 2014, 08:14 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 15:32
Posty: 496
Zdjęć: 7
Lokalizacja: Ząbki
Mój motocykl: Bandit 1250 SA
Metzeler Roadtec Z6. Bez Interact

_________________
Nie umiem jeździć na motorze, ale lubię :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 21 maja 2014, 09:10 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 24 paź 2007, 12:21
Posty: 1597
Zdjęć: 11
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Mój motocykl: Kawa z mlekiem
slavek_t napisał(a):
Metzeler Roadtec Z6. Bez Interact

Mam taką z tyłu.
Zalety:
- Bardzo, bardzo trwała
- neutralna w prowadzeniu
- nie najgorsze odprowadzenie wody

Wady:
- to odprowadzenie wody trochę jednak za słabe
- nie ostrzega przed uślizgiem tylko od razu się "urywa"

Szukam czegoś co na wodzie będzie naprawdę rewelacyjne, a ta guma już kilka razy zapodała mi uślizg, którego się nie spodziewałem. Pod tym względem Batlaxy w XJ były lepsze, bo ostrzegały "popuszczając" i dawały czas na reakcję.
Obecnie z przodu mam RoadSmart'a i jest tak sobie. Prawdopodobnie to kwestia zużycia, ale uślizgi na mokrym łapię w dość niekontrolowany sposób :(
Szukam czegoś co nie zajeździ się w jeden czy dwa sezony, a jednocześnie pozwoli na pełną kontrolę podczas hamowania lub jazdy w złożeniu na mokrym.

Krótko: Moto mocne + jeździec dojpa = guma wiele wybaczająca na wodzie. :P


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 27 maja 2014, 21:06 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 lip 2010, 21:53
Posty: 413
Lokalizacja: Sam Koniec Świata
Mój motocykl: Honda CBF 1000A ('08)
Mam Z8 na tyle. Opona [CENZURA], jak głupia trzyma się na suchym i mokrym. Chętnie współpracuje z kierownikiem, w subtelny sposób dając znać, że zaczyna uślizg co pozwala na odpowiednią reakcję.
Wyżej wymienione oraz wiele innych udogodnień kapeć zapewnia przez jakieś 5kkm. Potem kwadrat robi się w przyspieszonym tempie, a na mokrym lepiej doczepić boczne kółka. Po 10kkm opona nadaje się wyłącznie na śmietnik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 27 maja 2014, 21:47 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 4 paź 2012, 21:54
Posty: 1067
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Wawa
Mój motocykl: FZS1000
Jaki kwadrat!!

Bo oponę trzeba używać w całym zakresie, a nie tylko środkiem :D ...

_________________
http://e38e39.pl ;)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 9 lip 2014, 23:19 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 4 mar 2014, 20:42
Posty: 112
Zdjęć: 7
Mój motocykl: GSF 1250 SA K7
Jeszcze raz chciałem wrócić do sprawy wymiany przedniej opony w 600 div. Obecnie jest 110/80/17 M/C 57 H, przy czym 110/80/17 to są jej wymiary, 57 to indeks nośności -230kg, H to indeks prędkości -210km/h, nie mam pojęcia co oznacza M/C.

Jaka powinna być opona ? Wiele źródeł podaje tylko wymiar 110/80/17 bez indeksów lub z oznaczeniem C. Wiele źródeł podaje też prędkość max dla 600 div na 170-180km/h.

Zatem nasuwa się moje pytanie, czy mogę założyć oponę 110/80/17 57 S, gdzie S to indeks prędkości max do 180km/h ?

Dlaczego pytam ? Znalazłem dwie identyczne opony ContiGo, z czego ta z indeksem H kosztuje 66 euro a ta z indeksem S kosztuje 38 euro, poza tym są dokładnie takie same.

Jeśli producent określił prędkość max na 180km/h, to dlaczego nie stosować opony która wytrzymuje prędkość max do 180km/h ? Wiem, malkontenci powiedzą: "a jak będę jechał z maksymalną prędkością i zacznę zjeżdżać z górki, to prędkość jescze wzrośnie". Owszem, ale opona ma "rezerwę" około (uśredniam, bo różne serwisy podają różne wartości dla marginesu bezpieczeństwa) +25% parametrów bazowych, czyli w tym wypadku dla opony S jest to 180 + 45 czyli 225km/h .... chyba tak się z górki nawet w Himalajach nie rozpędzi :D

Oczywiście pomijam, że przy około 140km/h jazda na wersji N, staje się mało przyjemna, i raczej staram się nie odkręcać pozyżej.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat ???

_________________
Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie
Każdy chwali to, czym jeździ jego stary - mój syn
Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 9 lip 2014, 23:40 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 mar 2008, 08:23
Posty: 870
Lokalizacja: okolice Wołomina
Mój motocykl: TDM 900 '03
Ja mam disblostradę 2. Może nie ściera się szybko ale z przyczepnością lipa!! Bardzo często mi tył blokuje. Ja nie polecam, to nie guma na nasze warunki. W Chorwacji przy +35 w cieniu na ich asfaltach spisywała się świetnie ale tu... ja założę metzelera jak się te skończą, a nie dużo in zostało:-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 18 lut 2015, 23:42 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 4 mar 2014, 20:42
Posty: 112
Zdjęć: 7
Mój motocykl: GSF 1250 SA K7
Witam,

Czy opona Continental ContiGo 110/80/17 57S nada się na przód do dywersji 600 ?

_________________
Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie
Każdy chwali to, czym jeździ jego stary - mój syn
Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 19 lut 2015, 06:30 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 29 cze 2011, 16:48
Posty: 1084
Zdjęć: 11
Lokalizacja: Rybnik/Olza
Mój motocykl: XJ 900 S | ER-6f
A czemu by nie? Jedyne co może być 'problemem' to indeks prędkości - ja bym szukał raczej czegoś do 210km/h (indeks H), tak na wszelki wypadek ;) Ale jeśli nie zamierzasz jeździć z prędkościami przelotowymi powyżej 180km/h, to bier :)

_________________
Obrazek - Murzyn
Obrazek - ERyka


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 19 lut 2015, 07:14 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Ja u siebie mam na tyle i przodzie 56V

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 19 lut 2015, 08:21 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 paź 2013, 14:22
Posty: 245
Zdjęć: 3
Lokalizacja: SI
Mój motocykl: YAMAHA XJ 600 Diversion
Indeks "S" na oponie dla małej Divy moim zdaniem jest wystarczający. Prędkości przelotowe rzędu 180 km/h są rzadkością, bo to już prawie koniec zakresu moto.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 19 lut 2015, 10:09 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Ale co w przypadku wypadku i kontroli motocykla dla ubezpieczalni, w papierach nie musi się zgadzać?

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 19 lut 2015, 10:29 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 kwi 2008, 17:53
Posty: 1675
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Posen
Mój motocykl: Grzechotnik
hudy38 napisał(a):
Ale co w przypadku wypadku i kontroli motocykla dla ubezpieczalni, w papierach nie musi się zgadzać?


Jak komuś się będzie chciało przeczytać ten temat od początku to jest to już omówione


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 19 lut 2015, 12:07 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 4 mar 2014, 20:42
Posty: 112
Zdjęć: 7
Mój motocykl: GSF 1250 SA K7
Dzięki za powyższe odpowiedzi, głównie zależało mi na ustaleniu "czy się nada", to znaczy czytałem kilka pozytywnych, ale też negatywnych opini na temat tej opony, no i druga kwestia "czy się nada na przód", bo w kilku opisach była informacja, że jest to opona na tył (pomimo rozmiaru).

W kwestii prawnej, to u mnie we Francji, nie ma przeglądów technicznych na motocykle, a przy rutynowej kontroli (ostatnią jakąkolwiek miałem ze 3 lata temu, na rondzie zatrzymywali wszystkich do dmuchania w balonik), raczej nikt indeksów sprawdzać nie będzie tylko ewentualny stan opony. Owszem problemem może być sprawa ubezpieczenia. Mam tylko OC (bo takich rupieci to już nikt nie kradnie), ale w przypadku kolizji, ubezpieczalnia szukając "dziury w całym" może odmówić wypłaty odszkodowania z powodu opony nie zalecanej przez producenta.

Faktem jest że opona z indeksem H jest prawie 2x droższa od tej z indeksem S a różnica w prędkości to zaledwie kilka km a i
tak wiele źródeł podaje v max dywersji zbliżoną do 180km/h.

Dzięki za odpowiedzi, a przy okazji, gdyby nie ta continental to co innego jest warte uwagi (w rozsądnych pieniądzach), widziałem jakieś maxisy czy inne wynalazki, no a jednak continental jest jakąś marką.

_________________
Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie
Każdy chwali to, czym jeździ jego stary - mój syn
Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL