Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 10:43



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2016, 21:25 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): czwartek, 12 maja 2016, 00:33
Posty: 12
Mój motocykl: XJ 600 S
Mam pytanie, ponieważ nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z nowymi oponami motocyklowymi. Otóż:

Obrazek

Czy "zmarszczki" obok rowków bieżnika to normalny objaw zużycia, czy to jakaś wada materiałowa opony? Opona to Michelin Pilot Activ, DOT 3515, ma przejechane około 3 tys. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2016, 21:31 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Moja tak nie wygląda pomimo 10000km ,może była ostro użytkowana albo jest stara a DOT jest przebijany na nowszy

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2016, 21:36 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): czwartek, 12 maja 2016, 00:33
Posty: 12
Mój motocykl: XJ 600 S
Na pewno nie była użytkowana ostro, wręcz przeciwnie. Dodam jeszcze, że była kupiona w autoryzowanym serwisie Michelin, nie żadna super okazja z internetu.


Obrazek


Ostatnio edytowano czwartek, 23 cze 2016, 21:41 przez riderZ056, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2016, 21:41 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1139
Zdjęć: 31
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: Yamaha XJ750 41Y rocznik 1985, wersja granatowo biała
Nic mi nie przychodzi do głowy może poza jednym. Skoro przeciwnie to może zbyt małe prędkości i dużo kręcenia kierą co powoduje naciąganie gumy i te zmarszczki. Bo jakby było szybko to ruchy kierą są mniejsze. Przegoń go po łukach szybciej to może zmarszki się zmiejszą.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2016, 21:43 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2014, 20:32
Posty: 298
Mój motocykl: XJ600N 98r
Zagrzała się i guma się zmarszczyli przy zakręcie albo hamowaniu. Moja w fireblade po kilkunastu km ostrzejszej jazdy też się pomarszczyła.


Wysłane telepatycznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2016, 21:52 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): czwartek, 12 maja 2016, 00:33
Posty: 12
Mój motocykl: XJ 600 S
dimmus napisał(a):
Zagrzała się i guma się zmarszczyli przy zakręcie albo hamowaniu. Moja w fireblade po kilkunastu km ostrzejszej jazdy też się pomarszczyła.


Tylko że właśnie ani ostrej jazdy ani mocnego hamowania ostatnio nie było. Jeżdżę raczej jak dziadek w drodze do ZUS-u.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 24 cze 2016, 06:24 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 sty 2013, 13:27
Posty: 573
Zdjęć: 2
Lokalizacja: Suwałki
Mój motocykl: Jawa TS 350 / Yamaha XJ600 Diversion
Nie jest to jakieś głębokie pomarszczenie. Wg mnie nie ma się czym przejmować. Guma pewnie dość miękka. Jeździć i się nie przejmować! - (tak bym zrobił;p)

_________________
Live to ride


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 24 cze 2016, 19:31 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 gru 2012, 21:19
Posty: 123
Lokalizacja: Łomazy
Pilot Activ to nie jest miękka guma. Wytrzymała mi z tyłu w XJ900S prawie 16 tys. km. To co widać na zdjęciach to po mojemu skutki nieprawidłowego przechowywania, ale teraz już pozostaje zużywać ją ile wlezie :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 25 cze 2016, 16:49 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): czwartek, 12 maja 2016, 00:33
Posty: 12
Mój motocykl: XJ 600 S
Arcer napisał(a):
Pilot Activ to nie jest miękka guma. Wytrzymała mi z tyłu w XJ900S prawie 16 tys. km. To co widać na zdjęciach to po mojemu skutki nieprawidłowego przechowywania, ale teraz już pozostaje zużywać ją ile wlezie :).


Skoro tak, to muszę zareklamować, nie wydawałem 735 zł żeby potem przymykać oko na takie rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 25 cze 2016, 20:45 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 gru 2012, 21:19
Posty: 123
Lokalizacja: Łomazy
Masz na myśli cenę kompletu, prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 25 cze 2016, 21:47 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2014, 20:32
Posty: 298
Mój motocykl: XJ600N 98r
Takiej zmarszczki nie zareklamujesz. Dajcie luz ludzie. Bania wyskoczyła? Nie dało się wyważyć? Bieżnik się odkleił? ... Nie? Opona nadaje się do jazdy? Rozgrzewa się i trzyma na zakręcie ? To co chcesz reklamować ? Że lekko się zagrzała i farfocel wyskoczył? A pewny jesteś że ciśnienie było odpowiednie i jak opona i powietrze wewnątrz się zagrzało to też nie było za dużo?

Jeździj dalej i ciesz się każdym przejechanym kilometrem. Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.


Wysłane telepatycznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 26 cze 2016, 12:52 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): czwartek, 12 maja 2016, 00:33
Posty: 12
Mój motocykl: XJ 600 S
No to w końcu jakie powinno być ciśnienie? Ustawiłem takie jak na naklejce, jedni twierdzą ze to źle, bo za niskie, później podwyższyłem i też źle, bo to się dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 26 cze 2016, 14:10 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lut 2014, 20:32
Posty: 298
Mój motocykl: XJ600N 98r
Ale ja nie napisałem że się farfocel zrobił bo miałeś za niskie, czy za wysokie ciśnienie. Chodziło mi o pomysł z reklamacją. Miesiąc czasu, albo dłużej będziesz bez opony, bo na pewno bedą ją wysyłać do "ekspertyzy", a w odpowiedzi dostaniesz informację, że opona jest wolna od wad materiałowych i widoczne zmarszczki są wynikiem eksploatacji. Ciesz się jazdą i nie stresuj się oponą.


Wysłane telepatycznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 26 cze 2016, 14:12 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): czwartek, 12 maja 2016, 00:33
Posty: 12
Mój motocykl: XJ 600 S
Ale ja pytałem o ciśnienie. Jakie powinno być?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 26 cze 2016, 15:00 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 mar 2013, 08:53
Posty: 646
Lokalizacja: Suwałki
Mój motocykl: XJ 600 Diversion '92
Kolega najpierw użyje szukajki albo Google i pobierze instrukcję obsługi xj, każda zamontowana opona( nowa czy używka) powinna być "rozpompowana" nowa obowiązkowo! Ale to kwestia serwisu opon. Może źle Ci się ułożyła i dlatego są zmarszczki, jak uda mi się to wkleję screen z tabelką pompowania :lol:

_________________
XJ 600 Diversion- viewtopic.php?f=48&t=14718
Jawa Delux 350
CZ 350
Romet 205


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL