Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 06:15



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 4 gru 2015, 12:49 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 mar 2013, 08:53
Posty: 646
Lokalizacja: Suwałki
Mój motocykl: XJ 600 Diversion '92
Cześć!! poszukałem co nieco i biorąc pod uwagę niektóre wypowiedzi kupiłem sobie coś takiego:
http://allegro.pl/ladowarka-do-akumulat ... 99552.html
i teraz pojawia się problem, napięcie ładowania tym ustrojstwem to jakieś 15,30 V a prądu nie mierzyłem bo szczerze mówiąc nie wiem jak te ampery mierzyć multimetrem:P
Jakieś sugestie?? czy takie napięcie nie zniszczy mi aku??

_________________
XJ 600 Diversion- viewtopic.php?f=48&t=14718
Jawa Delux 350
CZ 350
Romet 205


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 gru 2015, 14:40 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 10:23
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Mój motocykl: XJ600 ' 98
michall_181 napisał(a):
Cześć!! poszukałem co nieco i biorąc pod uwagę niektóre wypowiedzi kupiłem sobie coś takiego:
http://allegro.pl/ladowarka-do-akumulat ... 99552.html
i teraz pojawia się problem, napięcie ładowania tym ustrojstwem to jakieś 15,30 V a prądu nie mierzyłem bo szczerze mówiąc nie wiem jak te ampery mierzyć multimetrem:P
Jakieś sugestie?? czy takie napięcie nie zniszczy mi aku??


Niestety ale może zniszczyć zbyt wysokie napięcie. Powinno być około 14,4 V (wartość zależna od temperatury).
Ciekawy artykuł znalazłem o akumulatorach link.
Wynika że mamy 3 rodzaje akumulatorów:
1. zwykły kwasowo-ołowiowy obsługowy z korkami do uzupełniania wody destylowanej
2. kwasowo-ołowiowy bezobsługowy - dzięki odpowiedniemu wykonaniu odparowanie wody jest tak małe że nie ma potrzeby jej uzupełniania
3. Żelowe.

Pierwszemu nie straszne przeładowanie, odparowaną wodę (elektrolit można i trzeba uzupełnić).
Drugi i trzeci nie znosi przeładowania - wyparuje woda i nie można jej uzupełnić (przynajmniej tak twierdzi producent ale jak się człowiek uprze to często się to da zrobić)
Żelowe nie lubią dużych prądów wiec raczej nie nadają się do pojazdów z rozrusznikami gdzie udar prądu jest duży.

Drugi typ akumulatorów króluje w pojazdach. Trzeba pilnować żeby go nie przeładowywać.

Nie ma też co za bardzo przejmować się wymyślnymi ładowarkami.
Byle ogranicznik prądu był i przestał ładować przy odpowiednim napięciu.

I tak w pojeździe 90 % swojego życia i zdrowia traci akumulator.
A tam jest zwykły prosty regulator napięcia (w motocyklach stratny - rozpraszający zbędą energię, w samochodach regulujący prąd wzbudzenia) który pilnuje jedynie napięcia, prądu płynie ile tylko wydoli alternator.
Dawniej przy prądnicach regulatory miały 3 funkcje: regulacje napięcia, ogranicznik prądu, wyłącznik prądu zwrotnego. Alternatorowi wystarcza jedynie regulator napięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 gru 2015, 15:41 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 mar 2013, 08:53
Posty: 646
Lokalizacja: Suwałki
Mój motocykl: XJ 600 Diversion '92
A istnieje jakiś patent żeby obniżyć napięcie ładowania?? Ojciec kiedyś ładował przez żarówkę 12v:-)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

_________________
XJ 600 Diversion- viewtopic.php?f=48&t=14718
Jawa Delux 350
CZ 350
Romet 205


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 gru 2015, 18:05 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 10:23
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Mój motocykl: XJ600 ' 98
michall_181 napisał(a):
A istnieje jakiś patent żeby obniżyć napięcie ładowania?? Ojciec kiedyś ładował przez żarówkę 12v:-)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Dioda krzemowa ma około 0,6 V spadku napięcia wiec można by kilka połączyć szeregowo żeby uzyskać wymagany spadek napięcia.
Żarówką jak rezystorem ograniczysz prąd, wraz ze zmniejszaniem prądu (w trakcie ładowania) spadek napięcia na żarówce będzie coraz mniejszy.

hj Prawo Ohma U=J*R nadal obowiązuje :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 gru 2015, 18:28 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 mar 2013, 08:53
Posty: 646
Lokalizacja: Suwałki
Mój motocykl: XJ 600 Diversion '92
Dzięki!

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

_________________
XJ 600 Diversion- viewtopic.php?f=48&t=14718
Jawa Delux 350
CZ 350
Romet 205


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 6 sie 2016, 11:30 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 mar 2013, 08:53
Posty: 646
Lokalizacja: Suwałki
Mój motocykl: XJ 600 Diversion '92
W końcu po wielu trudach wyboru padło na prostownik Sena z mikroprocesorem

_________________
XJ 600 Diversion- viewtopic.php?f=48&t=14718
Jawa Delux 350
CZ 350
Romet 205


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL