Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 06:22



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 13 sty 2015, 12:29 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 14 kwi 2011, 09:23
Posty: 2543
Lokalizacja: Sieradz
Mój motocykl: Czarne Monstrum
szary88 napisał(a):
Radzę nie sprawdzać czy działa układ zabezpieczający przed zamianą biegunów i przed zwarciem. To potencjalne przyczyny uszkodzenia układu.

Wiesz coś więcej o tym? Jakieś doświadczenia?

_________________
Motocykle jak wódka- poniżej litra nie ma co kupować. . .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 13 sty 2015, 13:11 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 paź 2014, 12:22
Posty: 679
Zdjęć: 1
Lokalizacja: Raszowa
Mój motocykl: Yamaha XJ 900
alex62 napisał(a):
szary88 napisał(a):
Radzę nie sprawdzać czy działa układ zabezpieczający przed zamianą biegunów i przed zwarciem. To potencjalne przyczyny uszkodzenia układu.

Wiesz coś więcej o tym? Jakieś doświadczenia?

Te układy mają za zadanie zabezpieczyć ładowarkę jak i akumulator przed potencjalnymi błędami w połączeniu jakie mogą się przydarzyć czy to skutek nieuwagi lub niewiedzy obsługującego. Podejrzewam że w tak taniej ładowarce zabezpieczenie realizowane jest poprzez przełączenie w stan zaporowy elementu wykonawczego czyli triaka lub tranzystora mocy. Niestety nie mam pewności bo nie jest dołączony schemat ale z dużym prawdopodobieństwem tak :) jest i na pewno są to elementy dobrane na minimalne napięcie tzw. wsteczne ( koszty ). Oczywiście nie mówię że uszkodzenie nastąpi przy pierwszym zwarciu zacisków lub zamianie biegunów ale lepiej specjalnie tego nie robić. ;)

_________________
Aby dożyć w spokoju sędziwego wieku należy: spać 8 godzin, pić mleko i mieć pistolet który się nie zacina.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 13 sty 2015, 15:28 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 sty 2009, 18:21
Posty: 2126
Lokalizacja: Witonia
Mój motocykl: FZS 1000
Te lidlowe przy aku motocyklowym może i się sprawdzają, ale lepiej do samochodowego jej nie podpinać zwłaszcza jak jest zdechłe :) bo mnie tak właśnie [rok miała] zdechła i nie dlatego że źle coś zrobiłem :) Delikatne są a aku miało 45 Ah i rozładowane było. Przegrzała się czy cóś...:)

_________________
Lepszy straszny koniec
Niż strach bez końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 13 sty 2015, 16:34 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): niedziela, 17 lut 2013, 19:46
Posty: 104
Zdjęć: 13
Lokalizacja: Nowy Sącz / Wrocław
Mój motocykl: XJ 600 N 98'
XJ 900 S 96'
Zwarcia co prawda nie zrobiłem, ale zamiana biegunów jest bezpieczna (przynajmniej w tym starszym lidlowym modelu, bez woltomierza).


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 14 sty 2015, 09:24 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 paź 2014, 12:22
Posty: 679
Zdjęć: 1
Lokalizacja: Raszowa
Mój motocykl: Yamaha XJ 900
kamin napisał(a):
Te lidlowe przy aku motocyklowym może i się sprawdzają, ale lepiej do samochodowego jej nie podpinać zwłaszcza jak jest zdechłe :) bo mnie tak właśnie [rok miała] zdechła i nie dlatego że źle coś zrobiłem :) Delikatne są a aku miało 45 Ah i rozładowane było. Przegrzała się czy cóś...:)

Trochę się potwierdza to pisałem w ostatnim poście, czyli elementy wykonawcze ( triak lub tranzystor mocy impulsowy ) są dobrane tzw. budżetowo czyli z minimalnym zapasem prądu przewodzenia i napięcia wstecznego. Ładowarka ogólnie jest OK ale wymaga "specjalnego" traktowania czyli delikatnie.

_________________
Aby dożyć w spokoju sędziwego wieku należy: spać 8 godzin, pić mleko i mieć pistolet który się nie zacina.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 14 sty 2015, 22:56 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 17 mar 2008, 00:11
Posty: 1115
Zdjęć: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mój motocykl: ZX12R XJ600 FZR1000
mam lidlowy już 3 zimę spinam co zimę 3 aku i ładują cie przez 4,5 mcy non stop automatyczne dobierając parametry w 90% jest w trybie czuwania przez miesiąc było w sumie 5 motocyklowych aku jakoś działa
jak auto trzeba naładować tez daje aku ,,zdechnięte,, jedyny minus ze przy zdechlaku trzeba zewnętrznie podać wyższe napięcie wystarczy zasilacz po niewielkim urządzeniu typu drukarka jeśli ma 12V po tym szybko wybieramy tryb ładowania i odłączamy symulanta

jednak jak aku ciągle zdycha do zera to raczej zalecam przegląd altka lub wymiane aka

kamin może trafiłeś na felerną serie ja złego słowa odpukać nie powiem

_________________
mówi sie ze ZX12R to nieudany eksperyment japońskich badań nad bombą nuklearną ;) hehe

http://customworkshop.pl/


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 15 sty 2015, 09:02 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 sty 2009, 18:21
Posty: 2126
Lokalizacja: Witonia
Mój motocykl: FZS 1000
grzela napisał(a):
kamin może trafiłeś na felerną serie ja złego słowa odpukać nie powiem

-No i pewnie tak było :) Nie twierdzę że wszystkie są takie. Wśród firmowych trafi się bubel, a to dlatego że i ''porządne'' firmy wchodzą w kooperacje z ''czajna'' :D W 87 albo 88 roku kupiłem polski prostownik ''bester'' 6/12 W. bbez regulacji ładuje 4A. Przeszedł już swoje ale działa bez zarzutu do tej pory, jedyne awarie to spalone chyba 3 bezpieczniki podczas przypadkowych zwarć na klemach przy pośpiesznych podłączeniach. A mówią że za komuny w Polsce szajs był produkowany :?

_________________
Lepszy straszny koniec
Niż strach bez końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 15 sty 2015, 10:20 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 14 kwi 2011, 09:23
Posty: 2543
Lokalizacja: Sieradz
Mój motocykl: Czarne Monstrum
Grzela- o ile dobrze zrozumiałem to ,co napisałeś to: Wyjmujesz baterie z trzech motków i spinasz je (równolegle?) ze sobą i to wszystko razem podłączasz do jednego ,lidlowego prostownika? Jeśli tak , to nieźle go obciążasz? ;) A to ,że przy takim "czymś' szlag go nie trafił -to tylko dobrze o nim świadczy :D
Ja ten lidlowy kupiłem do moto - mam leżącą żelówkę i powinien się nadać. Do auta (diesel) mam porządny ,polski regulowany prostownik sprzed 4-ech lat ale on obsługuje tylko aku w zakresie 32-150 Ah.

_________________
Motocykle jak wódka- poniżej litra nie ma co kupować. . .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 lut 2015, 13:22 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 wrz 2008, 04:59
Posty: 804
Mój motocykl: Trup XJ600 3KM
alex62 napisał(a):
Jeśli tak , to nieźle go obciążasz? ;)

Jeśli akumulatory są sprawne, i podpinane tylko dla podtrzymania napięcia, to tam prawie nie ma obciążenia.

A ja sobie zmotałem ładowarkę z ograniczeniem prądu i napięcia za parę złotych. LM317, dwa oporniki, potencjometr montażowy, mostek prostowniczy, kondensator, transformator.
Trafo z kasy fiskalnej albo faksu (nie pamiętam już), mostek i kondensator z demontażu (mostek i kondensator z zasilacza ATX).
LM317, dwa oporniki i potencjometr to koszt około 5zł.
Zabezpieczenia w sumie nie ma żadnego, poza tymi wbudowanymi w LM317. Prąd maks 1A, napięcie ustalone 14,4V. Ładuje i żelowe, i kwasowe bez problemu.

_________________
Dziubiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 lut 2015, 21:42 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 maja 2013, 02:16
Posty: 113
Zdjęć: 92
Lokalizacja: Nowogard_Szczecin
Mój motocykl: Xj 600s Diversion'92
grzela napisał(a):
kamin może trafiłeś na felerną serie ja złego słowa odpukać nie powiem

To ja chyba też na nią trafiłam :/
Kupiłam w zeszłym roku (wiosną jakoś), chwaliłam się nim, bo taki bajerancki był ;-) cud, miód i malina! ;) Jednak mój zachwyt nie potrwał długo, gdzieś w połowie lata odmówił posłuszeństwa :'( ale dobrze go wspominam ;P

_________________
Yamaha Diversion Xj 600 S '92 4BR by Zami (Moniś)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 15 lut 2015, 22:43 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem

Dołączył(a): sobota, 11 wrz 2010, 22:27
Posty: 202
Lokalizacja: PO--PY
Mój motocykl: k12s
mój lidlowy prostownik podziałał bodaj 3 sezony i się skończył .... przy próbie włączenia w tryb ładowania, zawsze po chwili wracał do Standby tak jakby bateria była już naładowana. Teraz mam takie cudo


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 lut 2015, 23:24 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): niedziela, 17 lut 2013, 19:46
Posty: 104
Zdjęć: 13
Lokalizacja: Nowy Sącz / Wrocław
Mój motocykl: XJ 600 N 98'
XJ 900 S 96'
Rikimaru napisał(a):
mój lidlowy prostownik podziałał bodaj 3 sezony i się skończył .... przy próbie włączenia w tryb ładowania, zawsze po chwili wracał do Standby tak jakby bateria była już naładowana.

W takim razie mój lidlowy prostownik też się po mału kończy :?

tobias1 napisał(a):
A ja sobie zmotałem ładowarkę z ograniczeniem prądu i napięcia za parę złotych. LM317, dwa oporniki, potencjometr montażowy, mostek prostowniczy, kondensator, transformator.

Też myślałem o LM317 jako ograniczniku prądowym do 0.7A i do tego przerzutnik shmitta w histerezie 14.4 <-> 12.8 :)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 15 lut 2015, 23:44 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 wrz 2008, 04:59
Posty: 804
Mój motocykl: Trup XJ600 3KM
wildix napisał(a):
Też myślałem o LM317 jako ograniczniku prądowym do 0.7A i do tego przerzutnik shmitta w histerezie 14.4 <-> 12.8 :)

Jeśli chodzi o urządzenie podtrzymujące, to jak najbardziej. Ja na razie skupiłem się na tym, żeby mieć pewne urządzenie do ładowania akumulatorów. Kolejną modyfikacją istniejącego układu będzie dodanie modułu woltomierza i amperomierza:
http://allegro.pl/modul-woltomierz-0-99 ... 97422.html
Dopiero później skupię się na takich luksusach jak przerzutnik shmitta ;) A w międzyczasie odwinąłem kilka zwojów z trafo ts160/1, wyszło mi 17V po wyprostowaniu, teraz projektuję układ który da radę puścić te 6A z transformatora. Jak skończę i sprawdzę jak działa, to wrzucę na forum projekt płytki w PDFie, wykaz elementów, opis działania, i ogółem wszystko dla tych, którzy będą chcieli sami podziałać w temacie ładowarek i prostowników.

_________________
Dziubiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 16 lut 2015, 07:20 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): niedziela, 11 cze 2006, 11:04
Posty: 1374
Lokalizacja: Śrem
Mój motocykl: FZS 1000 '03
Przypominam wszystkim, że prostowniki z Lidla mają 3 LATA GWARANCJI na podstawie paragonu. Więc jak nie działa, a ma mniej jak 3 lata, to śmiało uderzać do sklepu. Ja mam w garażu 2 sztuki, z czego jedną już wymieniałem. Wymienili mi bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 16 lut 2015, 08:56 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 sty 2009, 18:21
Posty: 2126
Lokalizacja: Witonia
Mój motocykl: FZS 1000
Ja już się dawno nauczyłem że zamiast kupować drogie zabawki i eksperymentować z nimi kupuje się nowy akumulator. A mam trochę tych pojazdów. Jak akumulator ''nieboszczyk'' to żaden ani marketowy ani firmowy cud mu nie pomoże, a dobry akumulator sam ''trzyma'' prąd, wystarczy - jeśli jest nie używany - raz podładować przez zimę, no i odłączyć ''masę'' żeby zapobiec upłynnianiu prądu czy jakoś tak :) Przy okazji odpadają koszty z walniętymi reglerami, przegrzanym stykami i innymi cudami jak po odpaleniu silnika alternator ile tylko ma sił pcha prąd w dziadowski akumulator :)

_________________
Lepszy straszny koniec
Niż strach bez końca


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL