Forum użytkowników Yamaha XJ
http://forum.yamahaxj.pl/

Słaba kompresja w XJ550
http://forum.yamahaxj.pl/viewtopic.php?f=58&t=18693
Strona 1 z 1

Autor:  czupryn89 [ środa, 22 kwi 2015, 17:52 ]
Tytuł:  Słaba kompresja w XJ550

Witajcie
Przyszedł czas na remont mojej yadzi..

Yadzka słabo odpalała, zmierzyłem kompreche i wyskoczyło że na skrajnych cylindrach mam blisko nominału a na środkowych - gorzej chłodzonych, mam po 6 i 6,5 bar. Obstawiam że to jest przyczyna słabego odpalania na zimnym i wyciągania oleju. Na ciepłym pali od strzała.

Teraz pytanie- czy dorobienie delikatnego nadwymiaru bądź wymiana na nominalne, pierścieni tlokowych pomoże mojej staruszce. Czy wymieniać na wszystkich garkach czy tylko na tych z słabą kompresja ?
oczywiscie głowica bedzie splanowana i wymienione uszczelki i uszczelniacze.

Z tego co czytałem to japońska stal z ktorej wykonane sa tuleje cylindrowe nie powinna sie zużyć , tylko pierscionki powinny sie wytrzeć. . Jak jest nie wiem bo nie rozbieralem i nie mierzyłem..

Czy może miał ktoś do czynienia z taką naprawą i moze mi kilka słów podpowiedzieć.

Wiem że najprościej byloby wprasowac nowe tuleje i dokupić nowe tloki i pierscienie i mieć z bani ale niestety aż taka gotówką nie dysponuję a yamaha w sezonie robi ok 500 km tak ze jest bardziej ozdobą garażu.

Czekam na wszelką pomoc :)
pozdrawiam

Autor:  Herdi [ środa, 22 kwi 2015, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

No to jak rozbierzesz i powierzysz tłoki i cylindry wróć do tematu :)

Autor:  hansrpg [ środa, 22 kwi 2015, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Jak planujesz pchanie się w remont silnika to napiszę coś o kosztach. W mojej XJ600 51J (model bardziej popularny i z łatwiejszym dostępem do części niż w 550) za pierścienie i komplet uszczelek dałem 995zł, roboty mechanika nie liczę. Weź pod uwagę że w razie szlifu musisz kupić tłoki nadwymairowe i koszt szlifu czyli podejrzewam że tysiaka mogą kosztować. Niższe ciśnienie na środkowych może być objawem uszkodzenia uszczelka pod głowicą między środkowymi, ale to tylko moje podejrzenie. Różnica w paleniu na zimnym/ciepłym to często regulacja gaźnika, a apetyt na olej to albo pierścienie albo uszczelniacze, zdejmując głowicę warto je zrobić. Jak będziesz miał rozbierać silnik to uprzednio poszukaj pierścieni (pewnie tylko w aso) i zapytaj o cenę, jak twoje będą dobre to kupować nie ma sensu, jak już kiepsko to wiesz ile taka impreza kosztuje więc ocenisz czy wymiana czy jazda tak jak jest.

Autor:  czupryn89 [ środa, 22 kwi 2015, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Tylko tyle że tłoków i pierscieni nadwymiarowych nie spotkałem. .
ale za to z tego co zdążyłem sie zorientować , można dorobić pierścienie z delikatnym nadwymiarem i wrzucic na te tłoki ktore mam teraz. Gdyby to byla uszczelka to byloby cudownie :)
koszt uszczelek pod cylindry i glowice to 150zl , koszt samych uszczelniaczy to 160zl plus planowanie i wymiana.
nie znam jeszcze kosztu pierścieni. Mechanior powiedzial 500 za robotę razem z ustawieniem zaworów. Gaźniki mam ustawione, wyczyszczone, wyregulowane jak trzeba- kolega mechanik przeprowadził tą operację bo podejrzewał ze moze pomóc ale nie pomogła za bardzo..

Szlifował nie bede napewno bo w moim przypadku bedzie jeszcze drożej, pozostaje jedynie złożenie tego jak jest tyle ze z nowymi uszczelkami i uszczelniaczami oraz ewentualnie nowe pierscienie na srodkowych cylindrach..

Autor:  darekker [ środa, 22 kwi 2015, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

W pierwszej kolejności sprawdź luzy zaworowe bo jak masz podstawione zawory to taki będzie efekt. Wstrzymaj się więc z rozbieraniem silnika.

Autor:  czupryn89 [ środa, 22 kwi 2015, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Cenna uwaga. Zawory grają u mnie defilade wiec może coś w tym być.

Autor:  Longer [ środa, 22 kwi 2015, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Mozesz sobie wsadzic cylinder od 600 z tłokami i pierscieniami do tej 550. W zeszłym roku dzownil do mnie jeden dziadek i tak mial :D

Autor:  czupryn89 [ środa, 22 kwi 2015, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Taka opcja też wchodzi w grę, muszę być tylko pewien że tak się da. . Byłoby to dobre rozwiązanie :)

Autor:  wojtekooo [ środa, 22 kwi 2015, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

koszty czesci w Aso yamaha sa porażajace ........

Autor:  hansrpg [ środa, 22 kwi 2015, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

czupryn89 napisał(a):
można dorobić pierścienie z delikatnym nadwymiarem i wrzucic na te tłoki ktore mam teraz . . .

Takie pierścienie długo nie pociągną, a nawet powiem że padną ekspresem, szukałem firm która dorobi pierścionki do XJ i uznałem że tańsze i sporo pewniejsze są w aso za 700zł :D
Nie pozostaje Ci nic jak tylko zdjąć górę silnika i sprawdzić.

Autor:  wojtekooo [ czwartek, 23 kwi 2015, 06:19 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Na ebay po 100 dolcow pierscionki do 550 tki chodzily ze 2 lata temu

Autor:  czupryn89 [ czwartek, 23 kwi 2015, 13:57 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Dzisiaj zlecilem mechaniorowi u którego xj stoi , żeby wykonał jeszcze próbę olejową, nastepnie niech ustawi zawory.

Autor:  czupryn89 [ czwartek, 23 kwi 2015, 20:25 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Koledzy motocykliści, ma ktoś może pod ręką jakieś źródło informacji w którym znajdują się wymiary pierścieni tlokowych bądź samych tłoków w yadzi xj 550 ?
Być może uda mi sie załatwić po kosztach pierścienie ale najpierw muszę znać ich rozmiar..

Autor:  czupryn89 [ czwartek, 14 maja 2015, 10:31 ]
Tytuł:  Re: Słaba kompresja w XJ550

Plany się niestety pozmieniało.. :( jestem zmuszony sprzedać yadzke. Mam do niej 2 prawie kompletne silniki i skrzynkę innych części. Niebawem wystawię ją w dziale sprzedam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/