Forum użytkowników Yamaha XJ
http://forum.yamahaxj.pl/

Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33
http://forum.yamahaxj.pl/viewtopic.php?f=58&t=20630
Strona 1 z 1

Autor:  Gucio90 [ niedziela, 27 sie 2017, 08:21 ]
Tytuł:  Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Witam,

Mam problem z moją yamaszką - XJ700N MAXIM '85r. chłodzona powietrzem. Odkąd ją kupiłem mam problem z dużym spalaniem pow. 11l/100km . Motocykl bardzo dymi na czarno, zwłaszcza powyżej 6000 rpm. Dodatkowo po zakupie nowych świec i przejechaniu kilkunastu kilometrów nie pracuje na wszystkie cylindry - wykręciłem świece i okazało się że są czarne, zarzucone nagarem i przez to iskra gdzieś przebija. Rozebrałem więc gaźniki (mam Hitachi HSC33), wyczyściłem je dokładnie jednak nie przyniosło to poprawy. Nadal kopci jak stary diesel :/ Postanowiłem więc rozebrać je jeszcze raz i dokładnie przyglądnąć się każdemu elementowi w jakim jest stanie i wszystko ustawić wg serwisówki. Jak się okazało najprawdopodobniej mam za duże dysze biegu jałowego (pilot jet). Serwisówka mówi, iż powinny być #36,5 a ja miałem założone kolejno 1 cyl - #66, 2 cyl - #62, 3cyl - #60 i 4 cyl - #66. Nie mam pojęcia czy i dlaczego ktoś je kiedyś wymienił... Czy mimo iż odpowiadają one za bieg jałowy mogły wpływać na duże spalanie? Nie mogę nigdzie w interniecie znaleźć dyszy #36,5... Znalazłem #37, czy będzie dobra?
Z góry dziękuję za pomoc :)

Autor:  kami83 [ niedziela, 27 sie 2017, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Ja bym poszukał innych gaźników niekiedy tak lepiej, ;-)

Autor:  Radoslav [ niedziela, 27 sie 2017, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Różnica pomiędzy 36,5 a 37 będzie symboliczna. Jak to niewielki koszt to bym spróbował. Mam oryginalne dysze, mógłbym pożyczyć jakbyś miał niedaleko

Wysłane z mojego Kruger Matz LIVE 3 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Gucio90 [ niedziela, 27 sie 2017, 18:40 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Radoslav dziękuje bardzo. Mieszkam w okolicach Starachowic więc trochę daleko. Gdyby było bliżej z chęcią bym skorzystał z pomocy:)
Zamówię w takim razie te dysze #37 zobaczymy czy coś to da :)
Póki co nie będę bawił się w wymianę gaźników bo to już troszkę droższa impreza ;)

Autor:  Lyck [ niedziela, 27 sie 2017, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

czy robiłeś przegląd silnika, tzn. np. rozebrałeś maszynkę?
stopień kompresji, stan uszczelek, luzy zaworowe itp.? po latach eksploatacji, takie rzeczy dobrze sprawdzić, bo mało który posiadacz robi takie rzeczy regularnie...
nagar i duże zużycie paliwa, kojarzy mi się ze złym składem mieszanki w cylindrze (znaczny niedobór tlenu) -> regulacja gaźników?
ale to tylko moje dywagacje :(

Autor:  hudy38 [ niedziela, 27 sie 2017, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

XJ700 Models:

Years & Models: 1985-6 XJ700 air-cooled models
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC33
1985 Carb Model ID: 1FG00 (N models) or 1JJ00 (NC models)
1986 Carb Model ID: 1NH00 (S models) or 1NK00 (SC models)
Main FUEL Jet Size: #107
Pilot FUEL Jet Size: #36.5
Main AIR Jet Size: #70
Pilot AIR Jet Size: #210
AIR COMPENSATOR Jet Size: not used
Starter FUEL Jet Size: #36 (non-replaceable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-20
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the "power valve" or "emulsion tube").
Fuel Level in float bowls: 1.0mm +/- 1mm (.039" +/- .039")
Idle RPM's: 1,050 rpms

Tu masz wszystkie dane do gaźników. Musi chodzić. Co do twoich dysz to nie mam bladego pojęcia co to za dysze . Niezła rzeźba.

Autor:  Gucio90 [ poniedziałek, 28 sie 2017, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Dziękuję Wam za wsparcie :) Też się dziwię kto wpadł na taki pomysł żeby tam takie duże dysze montować... Nowe już zamówione:)
@Lyck silnika nie ruszałem. Kompresja 9,5:1 więc jest git, a za regulację zaworów się zabieram. Jak będę mial dysze dogram jeszcze gaźniki i będzie git :)

Autor:  Herdi [ wtorek, 29 sie 2017, 07:23 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Git jak git, ale jeździć się da.

Autor:  Henryczek [ wtorek, 29 sie 2017, 08:46 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Sprawdź jeszcze rozmiar dysz głównych i iglice czy nie są mocno zużyte, na którym ząbku są ustawione i czy nie są w jakiś sposób też rzeźbione np. piłowane.

Autor:  hudy38 [ wtorek, 29 sie 2017, 09:51 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

A tak się podpytam. Co to są za kąty jeśli chodzi o poziomy paliwa. Osobiście ustawiałem na poziom w rurce nie na kąty.
Fuel Level in float bowls: 1.0mm +/- 1mm (.039" +/- .039")

Autor:  Henryczek [ wtorek, 29 sie 2017, 13:26 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

hudy38 napisał(a):
A tak się podpytam. Co to są za kąty jeśli chodzi o poziomy paliwa. Osobiście ustawiałem na poziom w rurce nie na kąty.
Fuel Level in float bowls: 1.0mm +/- 1mm (.039" +/- .039")

Chodzi o tą wartość .039" ? Bo nigdzie nie ma wzmianki o kącie

Autor:  hudy38 [ wtorek, 29 sie 2017, 18:15 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Tak

Autor:  Gucio90 [ wtorek, 29 sie 2017, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Wartość .039" to nie kąt, a wartość w calach :)
@Henryczek, rozmiar dysz głównych się zgadza - #107. Iglice są ładne, nie wyglądają na rzeźbione:) Zamontuje nowe dysze to się okaże czy będzie różnica:)

Autor:  Gucio90 [ niedziela, 3 wrz 2017, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Hej Panowie:)
Melduje, że problem rozwiązany :D Wszystkiemu winne były te zbyt duże dysze biegu jałowego. Nie mam pojęcia dlaczego któryś z poprzednich właścicieli tak to zostawił. Założyłem nowe dysze, ustawiłem poziom paliwa w gaźnikach, śruby regulacji biegu jałowego wykręcone na 3 obroty, gaźniki zsynchronizowane metoda "na wodę", do tego nowe świece iskra super FE85PS i Moto zmieniło się nie do poznania:D Pracuje równo, zbiera się elegancko i co najważniejsze już tak nie kopci a tym samym na pewno spalanie się zmniejszylo :D Jeszcze nie wiem do ilu bo na razie pogoda kiepska i nie ma jak sprawdzić, ale jak tylko mi się uda to dam znać:)
Pozdrawiam!:D

Autor:  hudy38 [ niedziela, 3 wrz 2017, 14:49 ]
Tytuł:  Re: Dysza biegu jałowego (pilot jet) - gaźniki hitachi HSC33

Gratuluję.
Może ktoś myślał że jak poda więcej paliwa to będzie mocniejszy taki tuning.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/