Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
sklep motocyklowy odzież motocyklowa poznań
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 20:19



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 13 paź 2017, 20:55 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 paź 2017, 12:51
Posty: 16
Mój motocykl: xj 700 s MAXIM
Witam.
Niedawno zacząłem reanimację XJ 700 "Maxim" 85 r,motocykl ogólnie trochę zapuszczony i zaniedbany ale silnik w dobrej kondycji technicznej,oprócz gaźników niestety,mianowicie co następuje, są oczywiście kompletne, są to gaźniki Hitachi HSC33,ale strasznie uczochrane niestety i już niejednokrotnie rozbierane przez co zostały poobrabiane miejsca na wykręcanie dysz,membrany w dobrym stanie,gaźniki zostały rozebrane w drobny mak,umyte w myjce ultradźwiękowej i ponownie zamontowane w motocyklu,odpaliła od strzał,tylko niestety trzyma wysokie obroty,tak około 3 tyś i nie chce zejść do wolnych tak na 1000,po ponownym odpaleniu obroty w normie ale po dodaniu gazu wpada na 3 tyś i tak trzyma,regulując pokrętłem wolnych obrotów oczywiście schodzi ale gaśnie,po podkręceniu znów odpala trzyma tak 1000 i po dodaniu gazu znów wchodzi na 3 tyś i tak trzyma i tutaj mam pewne niejasności :
-nie posiadam analizatora spalin oraz świecy Colortune,nie wiem o i ile obrotów powinna być wykręcona śruba składu mieszanki? w serwisówce którą posiadam jest napisane PRESET (nastawa fabryczna) ale to było 30 lat temu :D
Króćce są szczelne,połączenie gaźniki puszka filtra powietrza również
Zaworki iglicowe szczelne,gniazda zostały wypolerowane,ale nie zmieniłem o-ringów pod gniazdami(!)
membrany całe
Iglice nie są powycierane
Gdzie jeszcze szukać,po wyjęciu gaźników i spojrzeniu w przepustnice powietrza są praktycznie jednakowo uchylone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 13 paź 2017, 23:03 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 cze 2017, 11:47
Posty: 662
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Knurów
Mój motocykl: Yamaha XJ600N
A ssanie się nie zawiesza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 13 paź 2017, 23:56 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1638
Zdjęć: 37
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 ST955i VFR800
Kolego musisz zrobić synchronizację pytanie jakie poziomy paliwa masz podstawa to synchro.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok
Honda VFR800 2012
Suzuki GSXR750 srad 1998 rok
Triumph Sprint GT 1050 2010rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: sobota, 14 paź 2017, 11:28 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 paź 2017, 12:51
Posty: 16
Mój motocykl: xj 700 s MAXIM
Generalnie z motocyklem nie było problemu wcześniej,odpalał śmigał jak należy,był eksploatowany,właściciel popadł w problemy zdrowotne i motocykl został odstawiony na około 3 - lata,postanowił go reanimować i zaczęły wychodzić kwiatki,nie chciał odpalać w ogóle ale gruntowne czyszczenie gaźników pomogło i motocykl odpala,niestety wiesza się na 3 tyś obrotów i nie chce z nich zejść,powyżej 3 tyś nie ma problemu kręci do oporu,króćce szczelne,dolot do filtra powietrza szczelny,kurna nie wiem o co chodzi,możliwe aby go przelewało,to znaczy np.tak jak pisze Josemomales,tam są mosiężne iglice ssania może trzeba by było je dotrzeć pastą zaworową,kurna nie wiem o co chodzi,wstępnie ustawiłem synchro wakuometrami ale do pełnej i prawidłowej synchronizacji potrzebny jest dodatkowy przyrząd który można sobie zrobić i wtedy to jest pewne na 100 %,kurna ręce mi opadają jak powieki po alkoholu,gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego zachowanie,dodam że przed odstawieniem motocykla wszystko było w klasie,chodził jak należy,mógłby mi ktoś jeszcze podać od jakich wartości zacząć reg.składu mieszanki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 14 paź 2017, 13:01 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1638
Zdjęć: 37
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 ST955i VFR800
Gdyby nie domykały się zaworki ssania to by się zalewał. Do dokładnego ustawienia synchro nie koniecznie musi być blokada. Ja osobiście nie używam tego. Ale faktycznie jest zabawa. Spróbuj jeszcze raz ustawić. Ja miałem podobnie sam wchodził na obroty. Niedokładnie masz ustawione.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok
Honda VFR800 2012
Suzuki GSXR750 srad 1998 rok
Triumph Sprint GT 1050 2010rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: sobota, 14 paź 2017, 17:53 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 30 lip 2015, 07:26
Posty: 91
Mój motocykl: yamaha xj750 seca
Ja w seca 750 mam wykręcone śruby składu mieszanki o 5-obr.Silnik ładnie schodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 08:03 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 paź 2017, 12:51
Posty: 16
Mój motocykl: xj 700 s MAXIM
"Hudy 38" za Twoją poradą jeszcze raz sprawdziłem ,synchronizacje CarbTune i zegarowe wakuometry,wyniki są praktycznie takie same czyli synchronizacja jest w klasie można by rzec,co zauważyłem bez filtra powietrza lepiej schodzi z obrotów ale cały czas trzyma jednak te 3 tyś,filtr jest w dobrym stanie nie jest nowy ale bardzo dobry stan,odpala od strzała,trzyma wolne obroty tak około 1100 ale lekka przegazówka i znów na 3 tyś stoi,odpalam ponownie jest równo 1100,przygazówka i znów 3,poza zakresem 3 tyś chodzi super praktycznie do końca, ale znów wraca do 3 tyś i tak trzyma,od wolnych czyli 1100 do tak 2,5 tyś też nie ma problemu,jak się zatrzyma na tej pier..... magicznej trójce to trzyma,przepustnice powietrza się nie zacinają ,slidery przepustnic podciśnieniowych chodzą gładziutko,membrany całe,iglice super,ssanie się nie zawiesza,lewego powietrza nie ma,gaźniki nie wiszą na lince gazu,luz jest około 5mm
"ARO 69" u mnie tak do 2,5 tyś też ładnie schodzi.......... dostanie do 3 i lipa - stoi na 3 tyś
Zaczęły mi się kończyć pomysły,zostaje jeszcze raz weryfikacja poziomów paliwa,wysokość pływaków,te gaźniki wyjąć to miazga,ale cóż trudno :D
Wysokość pływak (Float high) 16 +/- 1mm
Poziom paliwa (Fuel level) 1.0 +/- 1mm
Według specyfikacji :
http://xjbikes.wikidot.com/carb-specs
Best regards.
Jak by ktoś miał jakieś sugestie,podpowiedzi w tym temacie to bardzo proszę!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 08:59 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1638
Zdjęć: 37
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 ST955i VFR800
Sprawdź ile masz wykręcone dysze składu mieszanki biegu jałowego. Wykręć je tak z 3,5obr. Wstępnie oczywiście.

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok
Honda VFR800 2012
Suzuki GSXR750 srad 1998 rok
Triumph Sprint GT 1050 2010rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 09:32 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 paź 2017, 12:51
Posty: 16
Mój motocykl: xj 700 s MAXIM
"Hudy 38" kurcze już miałem wykręcone od 1,5 - 2 -2,5 - 3 - 3,5 i zachowywała się tak samo,śruby składu były wykręcone stożki wypolerowane na lustro,o-ring,podkładka,sprężynka wszystko na swoim miejscu,wszystko drożne,może jeszcze bardziej wykręcić spróbuję,"Aro 69" pisze że u siebie ma po 5 obrotów(!) no nic popróbuję oczywiście poinformuję o wynikach,kurde świeca Gunsona by się przydała wtedy by można było ustawić prawie idealny skład,taki jak Niebieski Bunsen !


Załączniki:
Bunsen_burner_flame_types.jpg
Bunsen_burner_flame_types.jpg [ 25.21 KiB | Przeglądane 89695 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 10:35 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1638
Zdjęć: 37
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 ST955i VFR800
A sprawdzałeś kompresję na cylindrach?

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok
Honda VFR800 2012
Suzuki GSXR750 srad 1998 rok
Triumph Sprint GT 1050 2010rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 17:48 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 30 lip 2015, 07:26
Posty: 91
Mój motocykl: yamaha xj750 seca
Z tym Colortune to różnie,Ja sam osobiście chciałem kupić ale koledzy z forum napisali że może być lipa,ktoś pisał że kręcił w lewo i prawo a kolor płomienia się nie zmieniał,a 280zł na ulicy nie leży.Spróbuj wykręcić o 5-obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 18:20 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 25 kwi 2013, 08:53
Posty: 1638
Zdjęć: 37
Lokalizacja: Dąbrowa
Mój motocykl: XJ750 ST955i VFR800
Ja mam colortune i ustawiałem wg. niej. Dopiero przy 5 obrotach kolor płomienia zmieniał barwę na żółto. Jeździłem na około 4,5 obrotach. Faktycznie silnik chodził płynnie ale po porządnym rozgrzaniu silnika lekko się zalewał i mocno śmierdziało paliwem. Było za bogato. Obecnie mam na 3 i 3/4

_________________
Hudy38 moja bryka to XJ750 41Y 1985
https://www.youtube.com/watch?v=6xG_n9Rn7ZY
Triumph Sprint ST 955 2002 rok
Honda VFR800 2012
Suzuki GSXR750 srad 1998 rok
Triumph Sprint GT 1050 2010rok


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 18:40 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 paź 2017, 12:51
Posty: 16
Mój motocykl: xj 700 s MAXIM
To według rad jutro zmierzę ciśnienie sprężania,oraz ustawię skład na 4 do 5 obrotów,zobaczymy kurna może pomorze o wynikach poinformuję,bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 paź 2017, 19:27 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 11 mar 2010, 15:44
Posty: 62
Lokalizacja: Siedlce
Mój motocykl: XJ 700, XV1700,MZ ES
Ja mam wykręcone na 2,5 obr. Też miałem kiedyś taki problem, występował dopiero po porządnym rozgrzaniu. Teraz mam git. Ale robiłem taki remont, że mucha nie siada. Może ciągnie lewe powietrze przez oś przepustnicy. Ja wymieniałem uszczelniacze tylko musiałem trochę rozfrezować gniazda.

Wysłane z mojego Kruger Matz LIVE 3 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 16 paź 2017, 05:23 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2016, 07:06
Posty: 401
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Jaworzno
Mój motocykl: Yamaha XJ 600 S '93
aro69 napisał(a):
Z tym Colortune to różnie,Ja sam osobiście chciałem kupić ale koledzy z forum napisali że może być lipa,ktoś pisał że kręcił w lewo i prawo a kolor płomienia się nie zmieniał,a 280zł na ulicy nie leży.Spróbuj wykręcić o 5-obr.

Mam colortune i ustawiłem skład mieszanki. Kolor płomienia się zmieniał.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL