Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 21 lis 2018, 21:45



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 10 maja 2011, 21:24 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2011, 17:36
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jestem szczesliwym posiadaczem XJ700X Maxim ('86) od 4 lat, wsumie bez awaryjny sprzet, tylko zwykle czynnosci co sezonowe. Niestety ostatnio jechalem trase w deszczu i zdarzylo mi sie, ze po 2 godzinach niestety przestal chodzic na 2 "gary", a jak sie zatrzymalem na stacji to nie chcial juz odpalic. Motocykl przeschl 2-3 dni i znowu zaczal odpalac jak zawsze bez problemowo.

Co moze byc przyczyna? Co powinienem wymienic/naprawic by juz nie miec takich problemow?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 maja 2011, 21:41 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 mar 2010, 14:20
Posty: 410
Lokalizacja: Łabunie/Wrocław
Mój motocykl: XJ 750 Seca
Przewody WN i cewki do sprawdzenia. Woda powoduje przebicie iskry do masy zamiast do świecy. Możliwe że zalewa moduł i przestaje poprawnie pracować, tak samo z czujnikiem w silniku, dokładniej z przewodem połączeniowym.

Mniej prawdopodobne że woda dostała Ci się do gaźników.

PS. Dopiero po 2h jazdy w deszczu przestał pracować jak powinien? Stopniowo czy od razu się wyłączyły?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 maja 2011, 21:44 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2011, 17:36
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
Stopniowo pierw jeden gar zgasl, pozniej drugi (zewnetrzne), jak tylko zobaczylem stacje to zatrzymalem sie, wtedy zgasl i nie chcial odpalic (ale krecil rozrusznik). Teraz chodzi jak wczesniej (ladna pogoda) i nie ma zadnych problemow...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 07:25 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 lis 2010, 22:28
Posty: 658
Zdjęć: 2
Lokalizacja: Krajna :-)))))))
elektryka do przeglądu Wymien przewody wysokiego napięcia oraz świece jeżeli tego nie robiłeś. Być może to jest przyczyna a i dla jakości pracy silnika to sie przyda.
Zapraszam też do dopisania sie do listy maximek na forum :-)

_________________
www.yamahamaxim750.pl

Keep your friends close, but keep your enemies closer.

- Romet Ogar
- WSK 125 Dudek
- MZ ETZ 251
- Suzuki 600 F
- Kawasaki Z 750
- Yamaha XJ 750 Maxim X
- Yamaha Bulldog BT 1100


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 08:41 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2011, 17:36
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
Świece wymienione... a co z fajkami na swiece? moze gumy sa stare i przepuszczaja wilgoc?

ps. jezeli juz przeniesienie to moderatora prosze jednak do Mechaniki w "Forum użytkowników Yamaha Maxim XJ" :) jakos nie zauwazylem tego podforum, wybaczcie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 11 maja 2011, 22:19 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 lis 2010, 22:28
Posty: 658
Zdjęć: 2
Lokalizacja: Krajna :-)))))))
Stare gumy na świecach to stary jak świat problem, odpal maszynę i używając spryskiwacza nawilżaj różne części silniuka zacznij od świec... w ten sposób znajdzisz usterkę

_________________
www.yamahamaxim750.pl

Keep your friends close, but keep your enemies closer.

- Romet Ogar
- WSK 125 Dudek
- MZ ETZ 251
- Suzuki 600 F
- Kawasaki Z 750
- Yamaha XJ 750 Maxim X
- Yamaha Bulldog BT 1100


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 13 maja 2011, 23:46 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 lis 2010, 22:28
Posty: 658
Zdjęć: 2
Lokalizacja: Krajna :-)))))))
Sprawdź stan wszystkich elementów każdej "fajki"


Załączniki:
Guma na świecę .jpg
Guma na świecę .jpg [ 19.59 KiB | Przeglądane 7274 razy ]

_________________
www.yamahamaxim750.pl

Keep your friends close, but keep your enemies closer.

- Romet Ogar
- WSK 125 Dudek
- MZ ETZ 251
- Suzuki 600 F
- Kawasaki Z 750
- Yamaha XJ 750 Maxim X
- Yamaha Bulldog BT 1100
Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: wtorek, 25 cze 2013, 02:28 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lip 2012, 02:33
Posty: 30
Mój motocykl: XJ700x bobber
Odkopuję

Mam problemy z odpaleniem, zazwyczaj jak zapomnę przykryć pokrowcem i popada. W trakcie jazdy jeszcze nie miałem problemów.

Wygooglałem ciekawą stronkę odnośnie Maxim: www.maxim-x.com (wielce ciekawych informacji/porad odnośnie modelu)

Teoretycznie problem z cewką zapłonową (bo to właśnie ona jest problemem) jest naturalną bolączką tego modelu, jak i wielu innych z tych lat.

Niestety nie ma tam opisanej konkretnej metody usunięcia tej wady, ale jest podany sposób zmniejszający problem.. mianowicie wycięcie plastikowej osłonki radiatora cewki ( http://www.maxim-x.com/coil_shield.html )

Moje pytanie: Udało się komuś w 100% zaradzić problemowi zawilgocenia cewki? Jakieś pomysły, żeby jeszcze bardziej zminimalizować prawdopodobieństwo trudności w odpaleniu?

_________________
www.youtube.com/lukemotopov

www.facebook.com/luke.moto.pov


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 25 cze 2013, 11:40 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lut 2013, 09:19
Posty: 114
Lokalizacja: Koszalin
a sprawdzałeś kable czy nie mają przebicia?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL