Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
sklep motocyklowy odzież motocyklowa poznań
Teraz jest czwartek, 28 mar 2024, 13:53



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 13 maja 2011, 23:31 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 lis 2010, 22:28
Posty: 633
Zdjęć: 2
Lokalizacja: Krajna :-)))))))
Jeżeli zajrzałeś tutaj przyjacielu to znaczy, że szukasz informacji na temat świec do maximy 700/7500 85-86, Postaram się Tobie dać odpowiedź na wszystkie absolutnie pytania dotyczące tej akurat sprawy. Jak wiesz świeca składa się z:

Maxim-X - świece zapłonowe



• obudowa ceramiczna
• 06-07 mm przerwa
• 12 mm gwint
• 19 mm (3/4") wysokość gwintu
• 18 mm rozmiar klucza
• uszczelka
• rdzeń miedziany
• elektroda

Rocznik 85 - rodzaj świec:

AutoLite 4132
Accel 882
ACDelco S121XL
Bosch X4CS
Champion A6
NGK D8EA
Nippon Denso X24ES-U

Rocznik 86 - rodzaj świec:

AutoLite 4143
Accel
ACDelco R121XLS
Bosch XR4CS
Champion RA6HC
NGK DR8ES-L
Nippon Denso X24ESR-U

Różnica wynika z różnicy mocy cieplnej tych dwóch świec. Chodziło o to, że w związku z brakiem właściwego dogrzania świec NGK D8EA pojawiał się problem szybkiego ich zanieczyszczania co powodowało wzrost kosztów eksploatacji, dlatego zmieniono trochę parametry cieplne i wprowadzono dostępną na rynku wtedy świecę NGK DR8ES-L. Ta świeca pozwalała już uzyskać najwyższą moc cieplna co znacznie poprawiło jakość pracy świecy jak i całego układu zapłonowego i zagwarantowało właściwe wypalanie paliwa co w konsekwencji wyeliminowało zanieczyszczenia elektrody świecy.
Prawdą jest, że Yamaha nigdy nie zrobiła odpowiednich badań po tej zmianie i tajemnica pozostanie jakie tak do końca wpływ na elementy motocykla miała ta zmiana.

Koniec cz 1

Pozdrawiam

Canada


Załączniki:
Komentarz: Schemat świecy zapłonowej
sparkplug-typical-whitebg.jpg
sparkplug-typical-whitebg.jpg [ 23.57 KiB | Przeglądane 32226 razy ]

_________________
www.yamahamaxim750.pl

Keep your friends close, but keep your enemies closer.

- Romet Ogar
- WSK 125 Dudek
- MZ ETZ 251
- Suzuki 600 F
- Kawasaki Z 750
- Yamaha XJ 750 Maxim X
- Yamaha Bulldog BT 1100
Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2011, 10:58 
Z tego co piszesz wynika, że nie jest ważne, który rocznik X-a, 85 czy 86, to lepiej jest zastosować świece DR8ES-L.

Czy może jest jakaś różnica w układzie zapłonowym, np. w cewkach? Bo mi obiło się o uszy, że w roczniku 86 cewki miały inna oporność, ale nie mam gdzie tego sprawdzić, bo nie mam serwisówki.


Góra
  
 
PostNapisane: czwartek, 23 cze 2011, 19:46 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu

Dołączył(a): wtorek, 29 mar 2011, 19:53
Posty: 145
Lokalizacja: Wrcław
Mój motocykl: Yamaha Maxim
Masz tam rozbicie na roczniki motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 24 cze 2011, 10:03 
Z tego co napisał Canada wynika, że lepiej jest zastosować świece od rocznika 86. Bo nie wiem po co zakłądać świece, które się nie sprawdziły w tym modelu.

A ja się zapytałem czy są ku temu jakieś przeciwwskazania.


Góra
  
 
 Tytuł: Irydowe
PostNapisane: piątek, 24 cze 2011, 15:16 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 lis 2010, 22:28
Posty: 633
Zdjęć: 2
Lokalizacja: Krajna :-)))))))
Jeżeli chodzi o irydówki to podaję:

Denso IX24
NGK DR8EIX

Amen

Temat zamknięty

_________________
www.yamahamaxim750.pl

Keep your friends close, but keep your enemies closer.

- Romet Ogar
- WSK 125 Dudek
- MZ ETZ 251
- Suzuki 600 F
- Kawasaki Z 750
- Yamaha XJ 750 Maxim X
- Yamaha Bulldog BT 1100


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 24 cze 2011, 15:23 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 lis 2010, 22:28
Posty: 633
Zdjęć: 2
Lokalizacja: Krajna :-)))))))
Krzaku napisał(a):
Z tego co piszesz wynika, że nie jest ważne, który rocznik X-a, 85 czy 86, to lepiej jest zastosować świece DR8ES-L.

Czy może jest jakaś różnica w układzie zapłonowym, np. w cewkach? Bo mi obiło się o uszy, że w roczniku 86 cewki miały inna oporność, ale nie mam gdzie tego sprawdzić, bo nie mam serwisówki.


Cewka:

1AA-82310-10-00

Wprowadzono tylko zmianę w świecach i to obniżając przyrost temperatury o połowę ( stąd symbol L przy świecy). Yamaha miała duży problem ze świecami i okazało się że wprowadzenie świecy o pełnym zakresie przyrostu temperetury t.j. 70 st C czyli 158 F jest równie złym rozwiązaniem jak pierwsza świeca. Wprowadzono wtedy ostatecznie rozwiązanie DR8ES-L, ale jak pisałem, bez sprawdzenia jaki to ma wpływ na parametry motocykla. Jedynym było to, że świece i motocykl zaczęły ze sobą współgrać.

_________________
www.yamahamaxim750.pl

Keep your friends close, but keep your enemies closer.

- Romet Ogar
- WSK 125 Dudek
- MZ ETZ 251
- Suzuki 600 F
- Kawasaki Z 750
- Yamaha XJ 750 Maxim X
- Yamaha Bulldog BT 1100


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL