Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 10:38



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 4 lis 2014, 22:27 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 16:32
Posty: 18
Mój motocykl: -
Witam, trafia się całkiem blisko mnie XJ. Co prawda motor jest po delikatnej wywrotce i wymaga poprawek kosmetycznych, ale za to ze wstępnej kalkulacji (jak nie ma niespodzianek) cenowo wyjdzie całkiem korzystnie (1999 r., przebieg 61000, do wymiany owiewka, zbiornik do uratowania, dekle ze względów estetycznych do wymiany też, kierunkowskaz, lusterko, zgięty gmol, ale może wyrzucić go całkiem - po wstępnej rozmowie myślę, że za ok. 3500zł by się wyrwało). Brat lakieruje samochody, ale po obejrzeniu stwierdził, że da radę pomalować Dive też ;) . Szykowałem się na większy wydatek, dlatego jakby została luźna kasa i jest duża ilość czasu - w końcu zima pomyślałem, że może by kasę zainwestować w poprawę fabrycznych niedoróbek .k . W tym miejscu prosiłbym szanownych kolegów o weryfikację i ewentualną korektę moich - pewnie niektórych głupich pomysłów. A może jak się te informacje zbierze w jedną całość komuś więcej się przyda w przyszłości też ll

Utwardzenie przodu:
1. Wymiana sprężyn na progresywne, znalazłem coś takiego http://allegro.pl/sprezyny-zawieszenia- ... 42119.html lub zwykłe od XJR1300 pasują podobno też i są chyba tańsze?
2. Wymiana oleju w lagach na gęstszy.
pytanie czy nie przesada tj. dać gęstszy olej i nie kombinować ze sprężynami czy odwrotnie - dać sprężyny i olej zostawić w spokoju.

Hamulce:
1. Wymiana zacisków - znalazłem 2 informacje, że pasują od TDM 850 4TX lub R1, używany komplet na alledrogo od TDM ok. 150zł, więc koszt niewielki.
2. Przewody z oplotem.
3. Wymiana pompy hamulcowej, gdzieś spotkałem się z informacją że podejdzie od któregoś modelu Suzuki - chyba GSF, ale może ktoś testował taki patent.

Dodatkowo też gdzieś spotkałem się z informacją, że wymiana opon na nieco większy rozmiar niż fabryka przewidziała poprawia właściwości trakcyjne - ale to na przyszłość. Jak ktoś próbował może się też wypowie.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 4 lis 2014, 23:00 
olej zalej 10w , plus spreżyny progresywne duzo lepsze prowadzenie ,

zaciski czterotłoczkowe raczej proponuje powinny pasic od R6 cos takiego http://allegro.pl/zaciski-zacisk-hamulc ... 69152.html ,

pompa od R6 a najlepiej radialna (droga minimum 300 zł )
co do opon na przedzie po prostu nowa kup :)


Góra
  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 07:48 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): niedziela, 11 cze 2006, 11:04
Posty: 1374
Lokalizacja: Śrem
Mój motocykl: FZS 1000 '03
bodzio17 napisał(a):
Hamulce:
1. Wymiana zacisków - znalazłem 2 informacje, że pasują od TDM 850 4TX lub R1


Temat wałkowany wielokrotnie. XJ 900 Div ma stałe tarcze hamulcowe i pływające zaciski. 99% pozostałych motocykli ma odwrotnie: pływające tarcze i stałe zaciski. Co się stanie jak założysz do stałej tarczy stały zacisk?

Ponoć był tu jeden, co miał od R1. Natomiast ja bym tym na drogę nie wyjechał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 08:25 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 16:32
Posty: 18
Mój motocykl: -
"Wałkowany" to chyba za dużo powiedziane :) - ja znalazłem tylko viewtopic.php?f=13&t=3807&hilit=tarcza+xj+900

OK, można zgadywać, że przy lżejszym motorze może by to jeszcze jakoś chodziło, ale przy masie XJ900 pewnie na początek wymiana klocków 3x w sezonie, a dalej byłoby jeszcze gorzej. Dobierać pływającą tarczę od innego motocykla to już dla mnie za duża kombinacja w hamulcach. Wracając do tematu, co do przewodów oplotem nie ma kontrowersji.
Wymiana pompy hamulcowej na wydajniejszą wydaje się być neutralna dla reszty układu - pytanie o skuteczność takiego rozwiązania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 09:08 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 kwi 2008, 17:53
Posty: 1675
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Posen
Mój motocykl: Grzechotnik
Do wymiany pompy sam się przymierzam - na taką od FJR do liftu lub XJR (bo mają otwór na lusterko)
Sprężyny sprawdź czy nie masz już progresywnych, olej leje 10W


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 09:57 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): niedziela, 11 cze 2006, 11:04
Posty: 1374
Lokalizacja: Śrem
Mój motocykl: FZS 1000 '03
bodzio17 napisał(a):
"Wałkowany" to chyba za dużo powiedziane :) - ja znalazłem tylko viewtopic.php?f=13&t=3807&hilit=tarcza+xj+900

Bo temat wychodził gdzieś w dyskusjach pobocznych, więc pewnie ciężko znaleźć przez wyszukiwajkę.
bodzio17 napisał(a):
Wymiana pompy hamulcowej na wydajniejszą wydaje się być neutralna dla reszty układu - pytanie o skuteczność takiego rozwiązania?

Pomoże i to sporo. W XJ 900 pompa to porażka. Co prawda nie przerabiałem tematu w 900, ale mój brat miał założoną pompę od Fazera do XJ 600 na 2 tarczach. Rożnica była znacząca. Żadna XJ600 którą jeździłem nie hamowała tak dobrze, jak ta ze zmienioną pompą. Założyłbym od Fazera - skoro do 600 pasuje, to i do 900 powinna podejść.

Jeżeli chcemy osiągnąć znaczące efekty, to w grę wchodzi tylko wymiana całego zawieszenia przedniego wraz z półkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 10:50 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lut 2010, 22:03
Posty: 826
Lokalizacja: Żmigród
Mój motocykl: FZS 1000
XJ 600 i 900 po 92r. ma tą samą pompę, nawet te same zaciski są, nawet model XJ 600 z jednym zaciskiem jest taki sam jak lewy zacisk w XJ 600 po lifcie ie z dwoma tarczami


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 20:44 
Zaciski od R 1 miał założone Żyrafa,miał bo teraz jeżdzi bmw.
Ja mam założone zaciski oraz pompę hamulcową od tdm 850 TX,rocznik 2000.Nic nie przerabiałem.Hamulce teraz są "dwupalcowe" a moto staje dęba.Ktoś tu twierdzi,że takim moto by nie wyjechał,ja jeżdżę od dobrych kilku tys.km i nic złego się nie dzieje.Ale to tylko moje zdanie i nikogo nie namawiam do przeróbek.


Góra
  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 21:32 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 16:32
Posty: 18
Mój motocykl: -
Jarcys napisał(a):
Zaciski od R 1 miał założone Żyrafa,miał bo teraz jeżdzi bmw.
Ja mam założone zaciski oraz pompę hamulcową od tdm 850 TX,rocznik 2000.Nic nie przerabiałem.Hamulce teraz są "dwupalcowe" a moto staje dęba.Ktoś tu twierdzi,że takim moto by nie wyjechał,ja jeżdżę od dobrych kilku tys.km i nic złego się nie dzieje.Ale to tylko moje zdanie i nikogo nie namawiam do przeróbek.


Kolego Jarcyś, skoro masz temat opanowany praktycznie może napisz coś więcej. Na logikę kolega Tomek ma rację. Chociaż na innym forum jeden z użytkowników pisał coś takiego: "... sam mam FZXa i oryginalny zacisk jest dwutłoczkowy i na sztywno przykręcony do widelca a tarcza na sztywno bez nitów do kołą. To samo w FZ XVZ i o ile dobrze pamiętam w starym maxie. Sztywne systemy więc są stosowane i to z powodzeniem. Nie widzę również przeciwwskazań do założenia do innego motocykla z oryginalnymi pływającymi tarczami, stalowej sztywnej tarczy o odpowiednich parametrach bo dopóki nie złapie bicia (a nie złapie jeśli nie latasz sportowo po torach i nie nagrzewasz do ekstremalnych temperatur) to nie będzie żadnych kłopotów z układem hamulcowym".

Czyli jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, XJ jest chyba jednym z najcięższych motocykli w ogóle, dlatego myślę że co sprawdzi się gdzie indziej już tu niekoniecznie. Czy wymieniałeś pozostałe elementy? Jeśli tak to jakie? Dokładnie mam na myśli czy dobierałeś jakąś inną tarczę, klocki itd.?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 5 lis 2014, 21:47 
Tak jak pisałem przeszczepiłem bez przeróbek-tarcze są z xj 900 div,zaciski,klocki i pompa są z tdm 850 4TX,rok 2000.Zostały również przewody hamulcowe z xj 900 div z uwagi na to,że te z tdm były z rozdzielaczem a moje dwa osobne,na jednej śrubie przy pompie.
Nie chcę niczego tu nikomu sugerować,dlatego,że to była moja osobista decyzja i moja odpowiedzialność.Ja na tym zestawie przejechałem jakies 7 tkm.Żyrafa po mojej przeróbce zastosował zaciski,monobloki z R 1 i do czasu sprzedaży xj przejechał bez komplikacji ponad 10 tkm.


Góra
  
 
PostNapisane: czwartek, 6 lis 2014, 12:29 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 sie 2011, 21:44
Posty: 146
Zdjęć: 1
Mój motocykl: YamahaXJ900Diversion
Ja zalałem lagi 10 W. Moto przy hamowaniu przestało przy hamowaniu nurkować. Zwieszenie się usztywniło. Ale generalnie fabryczne hamulce w XJ 900 to jakaś masakra...LwG

_________________
http://bartasgs.wrzuta.pl/audio/45Ow7ko ... ka-motorek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 6 lis 2014, 20:38 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 paź 2014, 12:22
Posty: 679
Zdjęć: 1
Lokalizacja: Raszowa
Mój motocykl: Yamaha XJ 900
Mój znajomy jeżdżący xj 900 zmodyfikował fabryczne sprężyny - zostały odpuszczone w piecu hartowniczym i rozciągnięte o ok. 20 % długości. Następnie zostały ponownie zahartowane z tym że środkowa część ( ok. 1/3 długości ) trochę głębiej. Dla pewności została zrobiona defektoskopia czy nie ma pęknięć i jak mówi prowadzenie motocykla poprawiło się znacząco. Olej zalał oryginalny. Parametry obróbki cieplnej zostały przyjęte dla stali sprężynowej 65G. Myślę że na wiosnę zrobię to w swojej maszynie. Jak wyjdzie to podzielę się uwagami.

_________________
Aby dożyć w spokoju sędziwego wieku należy: spać 8 godzin, pić mleko i mieć pistolet który się nie zacina.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 6 lis 2014, 21:51 
szary88 napisał(a):
Mój znajomy jeżdżący xj 900 zmodyfikował fabryczne sprężyny - zostały odpuszczone w piecu hartowniczym i rozciągnięte o ok. 20 % długości. Następnie zostały ponownie zahartowane z tym że środkowa część ( ok. 1/3 długości ) trochę głębiej. Dla pewności została zrobiona defektoskopia czy nie ma pęknięć i jak mówi prowadzenie motocykla poprawiło się znacząco. Olej zalał oryginalny. Parametry obróbki cieplnej zostały przyjęte dla stali sprężynowej 65G. Myślę że na wiosnę zrobię to w swojej maszynie. Jak wyjdzie to podzielę się uwagami.

ciekawe hehe :D


Góra
  
 
PostNapisane: piątek, 7 lis 2014, 13:38 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 16:32
Posty: 18
Mój motocykl: -
szary88 napisał(a):
Mój znajomy jeżdżący xj 900 zmodyfikował fabryczne sprężyny - zostały odpuszczone w piecu hartowniczym i rozciągnięte o ok. 20 % długości. Następnie zostały ponownie zahartowane z tym że środkowa część ( ok. 1/3 długości ) trochę głębiej. Dla pewności została zrobiona defektoskopia czy nie ma pęknięć i jak mówi prowadzenie motocykla poprawiło się znacząco. Olej zalał oryginalny. Parametry obróbki cieplnej zostały przyjęte dla stali sprężynowej 65G. Myślę że na wiosnę zrobię to w swojej maszynie. Jak wyjdzie to podzielę się uwagami.


Jaki był koszt operacji? Z opisu wynika, że był to dość skomplikowany proces - nie wiem czy nie prościej (i taniej) było po prostu kupić i wymienić na nowe progresywne?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 7 lis 2014, 20:24 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 paź 2014, 12:22
Posty: 679
Zdjęć: 1
Lokalizacja: Raszowa
Mój motocykl: Yamaha XJ 900
[color=#FFFF40]Jaki był koszt operacji? Z opisu wynika, że był to dość skomplikowany proces - nie wiem czy nie prościej (i taniej) było po prostu kupić i wymienić na nowe progresywne?
[/color]
Pracuje w zakładzie branży maszynowej więc nie było żadnych kosztów, cała operacja jest faktycznie dość skomplikowana i wymaga dobrej znajomości procesu obróbki cieplnej. Piszę o tej metodzie aby wskazać że jest taka możliwość, zrobiliśmy to po prostu aby sprawdzić czy nasza metoda jest poprawna i myślę że wyszło. Na pewno taniej jest kupić i wymienić.

_________________
Aby dożyć w spokoju sędziwego wieku należy: spać 8 godzin, pić mleko i mieć pistolet który się nie zacina.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL