Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest poniedziałek, 22 sty 2018, 17:03



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 3 sie 2017, 10:01 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lip 2015, 12:21
Posty: 46
Mój motocykl: XJ 900s `96
Na fali ostatnich upałów chciałem się dopytać czy jest szansa na przegrzanie dużej XJ?
Jadąc do znajomego na działkę miałem jakieś 30 km drogą szutrową w bardzo kiepskim stanie.
Upał niemiłosierny, grubo ponad 30 stopni w cieniu, a nawierzchnia taka że ciężko było dwójkę wrzucić.
Żeby nie męczyć maszyny co 10 minut stawałem i dawałem jej 10 minut odsapnąć bo z pieca buchało żarem.
Jakie są wasze doświadczenia w tym zakresie?
Może się coś stać z diwą w takich warunkach?
Czy też japońce tak zaprojektowali maszynę ze nic sie nie ma prawa stać?
Z drugiej strony po co dorzucili chłodnicę oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 3 sie 2017, 19:35 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 kwi 2008, 17:53
Posty: 1674
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Posen
Mój motocykl: Grzechotnik
Olej w50 i powinno być ok. Chłodzenie powietrzem ma to do siebie, że najlepiej jak się jedzie, bo na postoju ruchu powietrza brak i chłodzenie gorsze.
Nie gazować, nie giąć nie niszczyć - dwa lata będzie służyć :)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 3 sie 2017, 20:04 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): niedziela, 2 kwi 2017, 18:18
Posty: 64
Lokalizacja: Kościan
Mój motocykl: Xj 900 Diversion
Xj 900 Diversion używa lub używała policja australijska, egipska i bodajże singapurska czy malezyjska. Tam +30 to jest jak się ochlodzi :) Generalnie prędzej padnie kierownik niż xjota. Oczywiście zepsuć da się każdy motocykl ale w tym wypadku trzeba się postarać. W ostatni weekend latał em w towarzystwie dwóch maszyn chłodzony h cieczą i grzaly się non stop a div a dawała radę bez problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 04:54 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): niedziela, 11 cze 2006, 11:04
Posty: 1374
Lokalizacja: Śrem
Mój motocykl: FZS 1000 '03
Blue13 napisał(a):
Generalnie prędzej padnie kierownik niż xjota.

W przypadku XJ900S muszę się z kolegą całkowicie zgodzić. Jest to sprzęt niesamowicie odporny na upały.
djten napisał(a):
Olej w50 i powinno być ok.

Na Motulu 10W40 zrobiłem 3 krotnie Chorwację i było ok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 06:12 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 kwi 2008, 17:53
Posty: 1674
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Posen
Mój motocykl: Grzechotnik
Tomek napisał(a):
Blue13 napisał(a):
Na Motulu 10W40 zrobiłem 3 krotnie Chorwację i było ok :)


Czyli jak widać wytrzymuje nawet na oleju 40.

Tylko lać i grzać.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 06:25 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 15 sie 2014, 10:40
Posty: 394
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Kietlin/Radomsko
Mój motocykl: YAMAHA XJ 900 S
Ja mam BELRAY EXP 20W50 i zrobiłem na nim Rumunię bez żadnego problemu.

_________________
Myśl za innych i przewiduj ich zachowania, dłużej pożyjesz...


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 07:38 
Offline
Czyściciel szprych
Czyściciel szprych
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lip 2015, 12:21
Posty: 46
Mój motocykl: XJ 900s `96
Olej jest zalany 10w40 polsyntetyk.
W moim pytaniu chodziło o użytkowanie maszki niezgonie z przeznaczeniem - jedyneczka i w żółwim tempie do przodu.
Ale chyba faktycznie jak nik dotąd nie moto nie przegrzał to nie ma się co matwić.
Widać w czasach procesorow 486 mozna juz było dobrze zaprojektować i policzyć piec ;-)
I przypomniało mi się ze przeciż Ronnie Skårner przejechał xj afrykę z góry na dół. Na fotach nie widać modyfikacji układu chłodzenia.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 08:02 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lis 2011, 15:10
Posty: 650
Lokalizacja: Kraina Oz
Mój motocykl: Brak :(
Blue13 napisał(a):
Xj 900 Diversion używa lub używała policja australijska

Już od dawna nie używa, ale potwierdzam, że używała. Czasem na portalach można znaleźć przerobioną już, ale po-policyjną 900. A co do temperatur, to ostatnie lato było cieniutkie, bo max tylko 40 :lol:
Tak więc nie przejmowałbym się, o ile jest dobry olej (40 A jakiej na takie temperatury 50)

_________________
Moje o2o: Jawa 50, Pegaz, MZ ETZ 250, Yamaha XS 400, Yamaha XJ 600 S, Yamaha XJ 900


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 sie 2017, 18:20 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 maja 2015, 20:21
Posty: 654
Lokalizacja: Lubliniec.śląskie
Mój motocykl: Xj 900 Diversion
Olejaki są odporne na przegrzanie

_________________
https://www.facebook.com/slu.motoforum/

https://www.facebook.com/motocyklowy.lubliniec/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL