Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest środa, 24 sty 2018, 10:44



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 7 lut 2009, 09:39 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): piątek, 21 mar 2008, 07:50
Posty: 63
Lokalizacja: trzebiechów
Drodzy koledzy i użytkownicy Yamahy XJ900s Diversion pytanie dotyczy kontrolki rezerwy paliwa kiedy sie u was zapala. I czy wogóle bo u mnie jak sie zapaliła to motor zaraz zgasł. Opiszcie co sie dzieje u was w sprzętach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 7 lut 2009, 10:43 
Offline
Admin XJ
Admin  XJ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwi 2006, 21:15
Posty: 2761
Zdjęć: 47
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: Yamaha FJR 1300A
Cześć Andrzej, u mnie gdy kontrolka jeszcze działał to zapalała się gdy wskazuwka
dochodziła do końca czerwonego pola, potem przestała wogóle działać wiec tylko sugerowałem sie samym wskazaniem

_________________
Rafał22
Yamaha FJR 1300A
Honda CBR XX 1100
Yamaha XJ 900 Div
MZ-ETZ 250
Simson S-51 (jedyny mój sprzęt nowy)
Romet-polo

Nie dyskutuj z durniem , bo z boku nie widać różnicy . . . . .


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: sobota, 7 lut 2009, 16:53 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 19 paź 2007, 00:58
Posty: 83
Lokalizacja: Gubin/Wodzisław Śl.
przy dobrym wskaźniku - w mojej wskazówka wpada mocno na czerwone pole i zapala się rezerwa tj. od chwili żażenia się pomarńczy jest ok. 5 l paliwa. Sprawdzalem.

_________________
S51/Mz/XV125/535/VS800,XJ600/900/teraz BMW R 850 R
... kiedyś będzie coffe racer/classic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 8 lut 2009, 20:54 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem

Dołączył(a): poniedziałek, 24 mar 2008, 07:32
Posty: 201
Lokalizacja: Białystok
U mnie się zapala lekko i gaśnie dopiero po jakimś czasie zapala się na stałe. Najwięcej zrobiłem na rezerwie jakieś 15-20km zanim na stację paliw dojechałem. Wskaźnik poziomu paliwa nie działa.

_________________
ETS 250, ETZ 250, CZ 350.....
XJ 900 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 21 lut 2009, 13:22 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): sobota, 25 lis 2006, 17:31
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
U mnie z kolei wskazówka pokazuje mniej-więcej do połowy zbiornika. Potem spada do zera. Kontrolka jak się zapali, to mogę przejechać jeszcze jakieś 50 km. Sprawdzone. Wchodzi wtedy do zbiornika 20 litrów (po przejechaniu tych 50 km).

_________________
Pozdrawiam

Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2009, 06:35 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2009, 18:13
Posty: 127
Lokalizacja: wrocław
u mnie widze że kontrolka działa -świeci przy odpalaniu ale nie wiem czy działa wogóle bo wskazówka leżała już poniżej czerwonego a kontrolka nie świeciła. chyba muszę wziąść pół litra benzyny do bytelki i jeżdzić do sucha wtedy sie przekonam
a jak u was działają wskażniki paliwa? u mnie jak jest dużo to pokazuje ponad max a jak mało to poniżej min.

_________________
نرفض أي إصلاح يفرض من الخارج تحت أي


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2009, 07:09 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 sty 2009, 18:21
Posty: 2126
Lokalizacja: Witonia
Mój motocykl: FZS 1000
U mnie wskaźnik też okłamuje. Kiedyś zimą jak mi się nudziło to zrobiłem łatę do mierzenia paliwa. wypuściłem paliwo, wlewałem po 2 litry i mierzyłem i zaznaczałem poziom na łacie obserwując jednocześnie wskaźnik paliwa. może to i głupota była, ale mogę zawsze zmierzyć ile mi paliwa zeżre w trasie i ile jest go naprawdę. A wskażnika nie da się ustawić przez podginanie pływaka bo i tak oszukuje w górnej albo dolnej granicy.

_________________
Lepszy straszny koniec
Niż strach bez końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2009, 19:54 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 lip 2008, 20:15
Posty: 181
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Mój motocykl: Yamaha XJ 900S Diversion 4KM
Właśnie, ten wskaźnik to mało skuteczny bajer.

U mnie po zatankowaniu pod korek wskazówka pokazuje full, ale gdzieś tak od ok. 130-150 zrobionych km zaczyna wędrówkę w dół w szybkim tempie, przy trochę ponad 200km pokazuje już pusto, po czym zjeżdża do pozycji pionowej w dół, czyli poniżej "empty". Mniej więcej przy 270-280km zaczyna mi się palić kontrolka rezerwy, z początku miga na nierównościach albo przy hamowaniu się zapala, ale gdzieś z 5-10km, po czym pali się na stałe. Wtedy jadę tankować do pełna i wchodzi mi maks. z 18 litrów, co by oznaczało, że zostało jeszcze ok 6 w baku..

_________________
Romet Ogar 205 -> SFM Junak M10 -> SHL M11W -> Yamaha XJ 900S Diversion


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 14 lis 2009, 14:52 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec

Dołączył(a): niedziela, 11 cze 2006, 11:04
Posty: 1374
Lokalizacja: Śrem
Mój motocykl: FZS 1000 '03
Odkopuje aby wytłumaczyć wam jak to powinno działać prawidłowo, tutaj wskaźnik poziomu paliwa + kontrolka rezerwy. W mojej najpierw zepsuł się czujnik wskaźnika, potem czujnik od rezerwy, więc wymieniłem cały wkład do baku zakupiony z XJ z 2000 roku.
Całość składa się z 2 elementów, które działają niezależnie, dlatego też niektórym z was działa tylko jedno - czujnik bądź kontrola rezerwy.
Czujnik poziomu paliwa to specyficzny potencjometr.
Czujnik kontrolki rezerwy to termistor.
Prawidłowo powinno to funkcjonować tak, że wskazówka schodzi na czerwone pole (nie powinna spaść niżej niż czerwone pole!) i po jakiś mniej więcej 20km na czerwonym polu zapala się kontrolka rezerwy. Na rezerwie mamy 5L paliwa. Należy zwrócić uwagę, że te 5L zaczyna się od momentu, w którym kontrolka ŚWIECI JUŻ STALE. Na początku zapala się tylko momentami - dlatego że jest to termistor i paliwo raz go odkrywa raz zalewa przy przyspieszaniu/hamowaniu/dziurach. Paliwo musi zejść całkowicie poniżej poziomu termistora - wtedy zapala się na stałe kontrolka rezerwy i od wtedy mamy do dyspozycji jeszcze 5L paliwa, czyli ok 80km do przejechania.
Co do dokładności wskazań poziomu paliwa, to poziom wskazówki jest tylko wartości orientacyjną, a nie dokładną. Wynika to z tego, że bak ma kształty nieregularne. Aby pomiar był dokładny, każdy z boków zbiornika musiałby być prostokątem, a wszystkie boki musiały by być pod katem prostym do siebie. Zbiornik ma największą pojemność o góry, dlatego na początku wskazówka spada najwolniej. Potem spada dość szybko, żeby przy jeszcze sporej ilości paliwa zejść już prawie na sam dół. I tak musi być, nie da się tego inaczej rozwiązać przy takim kształcie i prostej konstrukcji wskaźnika. Żeby pomiar był dokładny cały mechanizm czujnika musiałby być dużo bardziej skomplikowany.
Oczywiście w wielu dywersjach ten delikatny system jest już mocno rozkalibrowany i wszystko działa jak chce :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 23 lut 2010, 09:16 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2009, 18:13
Posty: 127
Lokalizacja: wrocław
odświeżam temat
po przejeżdzonym sezonie stwierdzam że w mojej divce czujnik i kontrolka działają bez zarzutu
rezerwa starcza na około 40 km normalnej jazdy albo na 10 nie normalnej :mrgreen: faktem jest że moja diwka nie schodzi poniżej 8 na 100

_________________
نرفض أي إصلاح يفرض من الخارج تحت أي


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 28 lut 2010, 17:38 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 lip 2009, 06:59
Posty: 5
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Ja tak z innej beczki troche napisze. 8l na 100 km dla mnie masakra. Diva to moje pierwsze moto i po mieście mi pali między 5 a 6 l, a na trasie poniżej 5. Ale to chyba z uwagi na to jakim respektem darzę te 90 kucyków ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 28 lut 2010, 18:39 
Offline
Admin XJ
Admin  XJ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwi 2006, 21:15
Posty: 2761
Zdjęć: 47
Lokalizacja: Poznań
Mój motocykl: Yamaha FJR 1300A
alles napisał(a):
faktem jest że moja diwka nie schodzi poniżej 8 na 100


Nie będę krył ale to norma, wszystko zależy jak kto kręci manetką ;)
U mnie było to między 7 a 8 litrów w mieście, na trasie różnie ale w większości 5 a 6 L

_________________
Rafał22
Yamaha FJR 1300A
Honda CBR XX 1100
Yamaha XJ 900 Div
MZ-ETZ 250
Simson S-51 (jedyny mój sprzęt nowy)
Romet-polo

Nie dyskutuj z durniem , bo z boku nie widać różnicy . . . . .


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 1 mar 2010, 19:24 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 8 lut 2009, 14:16
Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Nie no 8-siem to chyba przesada...chyba że w palnik non stop.
U mnie działa wszystko tak jak opisał Tomek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 2 mar 2010, 15:34 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 2 wrz 2009, 11:35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Przy naprawde hardcorowym dawaniu w palnik i przegazówkach nie jedno krotnych mi spaliła 9l/100 więc nie dziwi mnie to. Wszystko zależne od stylu jazdy. Mi najmniej spaliła puki co 5l , norma to 6,5l a kiedy robi sie zimniej (październik listopad) to średnia dochodzi nawet do 7,5l po mieście. Niemniej jednak dzień przed zakończeniem sezonu wybrałem sie w krótką 100km traskę i mimo niskiej temperatury jak na jazde moto spalilem wtedy 5,7 - to daje do myślenia że nie jest to maszynka na szelenie po mieście i krótkie dojazdy. O wiele lepiej czuje sie na dłuższych dystansach.

A co do kontrolki rezerwy - u mnie sie zapal kiedy w baku zostaje jeszcze 7-8l ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 3 kwi 2010, 08:44 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2009, 18:13
Posty: 127
Lokalizacja: wrocław
Lubię odkręcić bo motór nie jest do zamulania ,ale bez przesady nie latam non-stop po 200 na godz. Nie jest to jakaś ekstremalna jazda po prostu trochę szybciej od puszek
ale poniżej 8 litrów nigdy nie zszedłem

_________________
نرفض أي إصلاح يفرض من الخارج تحت أي


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL