Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
Teraz jest poniedziałek, 22 sty 2018, 17:12



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 9 kwi 2010, 11:30 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 11 lis 2009, 23:42
Posty: 246
Lokalizacja: Ostrołęka
U mnie też jest dokładnie tak, jak u Tomzik-a i Tomka, czyli długo pokazuje full, potem szybko spada, na końcu czerwonego pola zapala się rezerwa i wchodzi wtedy 18 L wachy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 18 lut 2012, 21:07 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): niedziela, 5 lut 2012, 13:55
Posty: 2
Lokalizacja: Jaworzno
Witam
Ostatnio naprawiłem sobie czujnik kontrolki rezerwy, naprawa jest moim zdaniem prosta. Naprawa zajęła mi ok 30 min(z zlaniem i zatankowanie z powrotem paliwa a jest pełny zbiornik), najważniejsze narzędzie to lutownica poza tym potrzebujemy jakiś kluczy i kombinerki. Naprawę zaczynamy od zlania paliwa i demontażu zbiornika, później odkręcamy czujnik od zbiornika (najlepiej sobie zaznaczyć jak są skierowane kable,żeby przy montażu nie kombinować). Delikatnie wyjmujemy cały czujnik, teraz należy odlutować termistor (element zaznaczony na zdjęciu, zdjęcie zapożyczyłem z forum autorem jest Arkady z wątku http://www.yamahaxj.pl/forum/viewtopic.php?t=9674 mam nadzieje że nikt się nie obrazi). Nowy termistor nabyłem w sklepie motoryzacyjnym za 10zł, pasuje od Daewoo Matiz/Lanos to jest to samo http://allegro.pl/termistor-czujnik-rez ... 98171.html . Nowy czujnik ma dwa przewody więc trzeba odlutować ten z obudowy, tak przygotowany wsuwamy w miejsce starego. Nowy termistor trzeba przylutować mniej więcej w takiej samej wysokości(u mnie był wsunięty do oporu), oplatamy kabel wokół wspornika. Następnie trzeba skrócić na odpowiednią długość, i przylutować do styku w podstawie. Teraz zostaje włożyć czujnik z powrotem do zbiornika, i poskładać. Zakładamy zbiornik podpinamy wszystko i tankujemy(czujnik od razu u mnie nie zadziałał, dopiero po zalaniu ok 2l zaczął mrugać potem świecić), po zalaniu ok 5l kontrolka zgasła. Oczywiście test czy czujnik działa poprawnie, powinno się zrobić przed montażem. Zanurzając go w paliwie, i wyjmując. Po wyjęciu kontrolka powinna zaświecić(ja nie robiłem żadnych testów bo ciężko by było go wsadzić do kanistra i zadziałało).

Mam nadzieje że udało mi się zrozumiale opisać całą naprawę. Pozdrawiam Adam


Załączniki:
P051110_12.180002.JPG
P051110_12.180002.JPG [ 26.87 KiB | Przeglądane 2266 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 19 lut 2012, 11:53 
Offline
Polerant ramy
Polerant ramy

Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 20:24
Posty: 89
Lokalizacja: kalisz
hura, :lol: to u mnie wszystko ok. czujnik działa wzorcowo, moja czarna ''królowa''jak się postaramy zaspokoi się 5-ką 95 pb
adakoz_1= dzięki za fajny opis i pomysł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 21 kwi 2013, 21:52 
Offline
Wąchacz wydechu
Wąchacz wydechu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 sty 2013, 00:51
Posty: 123
Lokalizacja: Przemyśl
Mój motocykl: XJ 900 2001R.
Witam, sorry że odkopuje tak stary temat ale mam pytanie z nim związane, mam od jesieni dive 900 i nie zdarzyłem sprawdzić ile pali, dzisiaj zrobiłem nią 130km, długo wskazówka trzymała się powyżej full potem prawie w oczach opadała i po 130km mam już trochę poniżej połowy, jazda spokojna poza miastem, przeraziło mnie to, możliwe że to tylko wskaźnik tak szaleje?? spróbuje może jutro dolać do pełna i zobaczę ile wejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 21 kwi 2013, 22:07 
Łebek, zbiornik jest tak skonstruowany ze wskaźnik pracuje od połowy do zera popatrz na podziałkę paliwa pół centymetra od pełna do połowy a trzy od połowy do zera
.


Góra
  
 
PostNapisane: poniedziałek, 22 kwi 2013, 08:14 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 wrz 2010, 10:29
Posty: 356
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Racibórz
Mój motocykl: xj 900 blue diva
Można powiedzieć że zachowanie twojego wskaźnika to "standard". Duża diva tak ma. Do pewności zalej do pełna i przelicz ile wyszło spalanie ale jestem przekonany że będzie ok.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: poniedziałek, 22 kwi 2013, 20:52 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 sie 2012, 09:09
Posty: 702
Zdjęć: 9
Lokalizacja: Strzelce
Mój motocykl: CB 1300
Wskaźnik działa prawidlowo. Te modele tak już maja.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 4 wrz 2013, 20:00 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lis 2011, 15:10
Posty: 650
Lokalizacja: Kraina Oz
Mój motocykl: Brak :(
U mnie właśnie też kontrolka nie działa, ale to sobie pokombinuję w wolnej chwili tak, jak adakoz_1 opisał. Mam tylko pytanko: w związku z tym, że nie ma kranika (w sensie takiego, który przekręca się na rezerwę jak jest taka potrzeba), to czy w zbiorniku jest jakieś "coś" co odblokowuje pokłady rezerwy? Albo najpierw inaczej: czy w zbiorniku są też dwie rurki (wyższa i niższa), tak jak np w XJ 600? Jeśli nie, to wszystko jasne, a jeśli są dwie, to co otwiera tę drugą, niższą? Nie jest tak, że czujnik od rezerwy niejako "otwiera" rezerwę i jeżeli jest on skopany, to nie ma rezerwy?

_________________
Moje o2o: Jawa 50, Pegaz, MZ ETZ 250, Yamaha XS 400, Yamaha XJ 600 S, Yamaha XJ 900


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 4 wrz 2013, 22:53 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 sty 2009, 18:21
Posty: 2126
Lokalizacja: Witonia
Mój motocykl: FZS 1000
W zbiorniku jest tylko jedna rurka z siateczką i ściąga paliwo do dna :) a żeby śmieci do gaźnika nie poszły, to przed pompą paliwa jest na wężu filtr. Kranik ma tylko 2 pozycje, zamknięte - otwarte i nic tam więcej nie ma. Jak poświecisz bateryjką przez wlew to dokładnie widać całe ustroistwo w zbiorniku.

_________________
Lepszy straszny koniec
Niż strach bez końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 5 wrz 2013, 07:07 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 kwi 2008, 17:53
Posty: 1674
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Posen
Mój motocykl: Grzechotnik
Abcek - sprawdź żaróweczkę :)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 5 wrz 2013, 07:24 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 sty 2009, 18:21
Posty: 2126
Lokalizacja: Witonia
Mój motocykl: FZS 1000
djten napisał(a):
Abcek - sprawdź żaróweczkę

A najprościej sprawdzić tak: włącza się kluczykiem ''zapłon'' a ten czerwony przełącznik zapłonu ma być wyłączony, co by nie ''odpaliło'' moto, he he i wciska się starter, powinna się zapalić kontrolka rezerwy paliwa i poziomu oleju. Jeśli się pali to żarówka gites tylko termister w zbiorniku padł lub się odłączył. Jak chcesz się zabezpieczyć przed niespodzianką z pustym zbiornikiem, to wypuść z niego całkowicie paliwo, odmierz i wlej ze 2 lub 3 litry, przekręć kluczyk i obserwuj w jakim położeniu ustawi się wskazówka, będzie to punkt krytyczny, że zrobisz jeszcze trzydzieści parę kilometrów i później pozostaje Grecki pojazd ''parakulos'' i banieczka w ręce, he he ll

_________________
Lepszy straszny koniec
Niż strach bez końca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 5 wrz 2013, 12:00 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 wrz 2010, 10:29
Posty: 356
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Racibórz
Mój motocykl: xj 900 blue diva
Dokładnie tak jak pisze kamin, najpierw sprawdź czy żarówka świeci. Bo po czym wnosisz że czujnik rezerwy nie działa? Może jeszcze do tego poziomu nie dojechałeś. U mnie rezerwa się zaświeca nieśmiało jak wskazówka jest już dawno na czerwonym polu a raczej pod jego koniec.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: czwartek, 5 wrz 2013, 15:24 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lis 2011, 15:10
Posty: 650
Lokalizacja: Kraina Oz
Mój motocykl: Brak :(
Żarówka jest ok, bo podczas odpalania (nie pamiętam już w jakim momencie) ale czasem mrugnie. Dla pewności sprawdzę tak jak kamin napisał.
tmac75 napisał(a):
po czym wnosisz że czujnik rezerwy nie działa? Może jeszcze do tego poziomu nie dojechałeś.

No jeszcze nie dojechałem, ale poprzedni właściciel mówił, że właśnie kontrolka mu nie działa i po prostu robił na zbiorniku 300km i lał full.
Może zaryzykuję wyjście wskazówki poza czerwone pole i zobaczymy... Jak daleko wskazówka musi wyjść za czerwone, żeby było echo w baku?

_________________
Moje o2o: Jawa 50, Pegaz, MZ ETZ 250, Yamaha XS 400, Yamaha XJ 600 S, Yamaha XJ 900


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 6 wrz 2013, 10:32 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 24 kwi 2013, 11:56
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Mój motocykl: XJ 900 S
Abcek napisał(a):
Żarówka jest ok, bo podczas odpalania (nie pamiętam już w jakim momencie) ale czasem mrugnie. Dla pewności sprawdzę tak jak kamin napisał.
tmac75 napisał(a):
po czym wnosisz że czujnik rezerwy nie działa? Może jeszcze do tego poziomu nie dojechałeś.

No jeszcze nie dojechałem, ale poprzedni właściciel mówił, że właśnie kontrolka mu nie działa i po prostu robił na zbiorniku 300km i lał full.
Może zaryzykuję wyjście wskazówki poza czerwone pole i zobaczymy... Jak daleko wskazówka musi wyjść za czerwone, żeby było echo w baku?



U mnie też zaczyna żarzyć się nieśmiało dopiero po zjechaniu grubo na czerwone pole. Na początku jest to słabe świecenie a później zaczyna świecić bardzo intensywnie.
Za pierwszym razem też miałem wrażenie, że nie działa ( sprawdziłem żarówkę- była ok , ruszałem pływakiem w zbiorniku i nic)
Mam wrażenie, że są to dwa oddzielne systemy. Pływak wskazuje poziom paliwa który pokazuje wskazówka a dopiero ten drugi czujnik powoduje przy niskim poziomie paliwa świecenie kontrolki rezerwy.

Najlepiej jest "osuszyć" bak do czerwonego pola i pojeździć trochę w okolicach miasta tak żebyś nie stanął bez paliwa w szczerym polu.

Tylko się nie zdziw, bo przy ekonomicznej jeździe ta kontrolka może zapalić się naprawdę późno :)


edit: właśnie wróciłem na górę strony - świetny opis który też czytałem jak szukałem rozwiązania mojego problemu. Zdjęcie wyjaśnia wszytko.

_________________
"Uwielbiam zapach paliwa o poranku"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 6 wrz 2013, 15:21 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lis 2011, 15:10
Posty: 650
Lokalizacja: Kraina Oz
Mój motocykl: Brak :(
Sprawdziłem - żarówa działa na 100%. Rozumiem, że do końca czerwonego raczej się nie zapala, ewentualnie powinna zacząć pod koniec lekko się żarzyć? Nadal pozostaje pytanie jak daleko wskazówka musi wyjść poza czerwone, żeby - że tak dwuznacznie powiem - mi stanął.

_________________
Moje o2o: Jawa 50, Pegaz, MZ ETZ 250, Yamaha XS 400, Yamaha XJ 600 S, Yamaha XJ 900


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL