Forum użytkowników Yamaha XJ

Miłośnicy motocykli :)
sklep motocyklowy odzież motocyklowa poznań
Teraz jest wtorek, 19 mar 2024, 06:18



Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 17:52 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 5 wrz 2014, 21:59
Posty: 15
Mój motocykl: XJ 550
Witajcie
Przyszedł czas na remont mojej yadzi..

Yadzka słabo odpalała, zmierzyłem kompreche i wyskoczyło że na skrajnych cylindrach mam blisko nominału a na środkowych - gorzej chłodzonych, mam po 6 i 6,5 bar. Obstawiam że to jest przyczyna słabego odpalania na zimnym i wyciągania oleju. Na ciepłym pali od strzała.

Teraz pytanie- czy dorobienie delikatnego nadwymiaru bądź wymiana na nominalne, pierścieni tlokowych pomoże mojej staruszce. Czy wymieniać na wszystkich garkach czy tylko na tych z słabą kompresja ?
oczywiscie głowica bedzie splanowana i wymienione uszczelki i uszczelniacze.

Z tego co czytałem to japońska stal z ktorej wykonane sa tuleje cylindrowe nie powinna sie zużyć , tylko pierscionki powinny sie wytrzeć. . Jak jest nie wiem bo nie rozbieralem i nie mierzyłem..

Czy może miał ktoś do czynienia z taką naprawą i moze mi kilka słów podpowiedzieć.

Wiem że najprościej byloby wprasowac nowe tuleje i dokupić nowe tloki i pierscienie i mieć z bani ale niestety aż taka gotówką nie dysponuję a yamaha w sezonie robi ok 500 km tak ze jest bardziej ozdobą garażu.

Czekam na wszelką pomoc :)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 18:02 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 06:02
Posty: 3137
Zdjęć: 4
Lokalizacja: Warszawa
Mój motocykl: 4KM, ZRT20A, ZXT20CC
No to jak rozbierzesz i powierzysz tłoki i cylindry wróć do tematu :)

_________________
Pozdro Herdek

zapraszam na serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 18:27 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 paź 2010, 20:35
Posty: 2398
Lokalizacja: LTM Zamość
Mój motocykl: Perełka 51J '91/86
Jak planujesz pchanie się w remont silnika to napiszę coś o kosztach. W mojej XJ600 51J (model bardziej popularny i z łatwiejszym dostępem do części niż w 550) za pierścienie i komplet uszczelek dałem 995zł, roboty mechanika nie liczę. Weź pod uwagę że w razie szlifu musisz kupić tłoki nadwymairowe i koszt szlifu czyli podejrzewam że tysiaka mogą kosztować. Niższe ciśnienie na środkowych może być objawem uszkodzenia uszczelka pod głowicą między środkowymi, ale to tylko moje podejrzenie. Różnica w paleniu na zimnym/ciepłym to często regulacja gaźnika, a apetyt na olej to albo pierścienie albo uszczelniacze, zdejmując głowicę warto je zrobić. Jak będziesz miał rozbierać silnik to uprzednio poszukaj pierścieni (pewnie tylko w aso) i zapytaj o cenę, jak twoje będą dobre to kupować nie ma sensu, jak już kiepsko to wiesz ile taka impreza kosztuje więc ocenisz czy wymiana czy jazda tak jak jest.

_________________
http://www.pajacyk.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 18:44 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 5 wrz 2014, 21:59
Posty: 15
Mój motocykl: XJ 550
Tylko tyle że tłoków i pierscieni nadwymiarowych nie spotkałem. .
ale za to z tego co zdążyłem sie zorientować , można dorobić pierścienie z delikatnym nadwymiarem i wrzucic na te tłoki ktore mam teraz. Gdyby to byla uszczelka to byloby cudownie :)
koszt uszczelek pod cylindry i glowice to 150zl , koszt samych uszczelniaczy to 160zl plus planowanie i wymiana.
nie znam jeszcze kosztu pierścieni. Mechanior powiedzial 500 za robotę razem z ustawieniem zaworów. Gaźniki mam ustawione, wyczyszczone, wyregulowane jak trzeba- kolega mechanik przeprowadził tą operację bo podejrzewał ze moze pomóc ale nie pomogła za bardzo..

Szlifował nie bede napewno bo w moim przypadku bedzie jeszcze drożej, pozostaje jedynie złożenie tego jak jest tyle ze z nowymi uszczelkami i uszczelniaczami oraz ewentualnie nowe pierscienie na srodkowych cylindrach..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 19:02 
Offline
Tańczący z wahaczem
Tańczący z wahaczem
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 15 sie 2014, 10:40
Posty: 398
Zdjęć: 0
Lokalizacja: Kietlin/Radomsko
Mój motocykl: YAMAHA XJ 900 S
W pierwszej kolejności sprawdź luzy zaworowe bo jak masz podstawione zawory to taki będzie efekt. Wstrzymaj się więc z rozbieraniem silnika.

_________________
Myśl za innych i przewiduj ich zachowania, dłużej pożyjesz...


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 19:46 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 5 wrz 2014, 21:59
Posty: 15
Mój motocykl: XJ 550
Cenna uwaga. Zawory grają u mnie defilade wiec może coś w tym być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 20:14 
Offline
Uzależniony od motocykli
Uzależniony od motocykli
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lut 2010, 22:03
Posty: 802
Lokalizacja: Żmigród
Mój motocykl: FZS 1000
Mozesz sobie wsadzic cylinder od 600 z tłokami i pierscieniami do tej 550. W zeszłym roku dzownil do mnie jeden dziadek i tak mial :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 20:40 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 5 wrz 2014, 21:59
Posty: 15
Mój motocykl: XJ 550
Taka opcja też wchodzi w grę, muszę być tylko pewien że tak się da. . Byłoby to dobre rozwiązanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 21:53 
koszty czesci w Aso yamaha sa porażajace ........


Góra
  
 
PostNapisane: środa, 22 kwi 2015, 22:18 
Offline
Jednośladowy spec
Jednośladowy spec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 paź 2010, 20:35
Posty: 2398
Lokalizacja: LTM Zamość
Mój motocykl: Perełka 51J '91/86
czupryn89 napisał(a):
można dorobić pierścienie z delikatnym nadwymiarem i wrzucic na te tłoki ktore mam teraz . . .

Takie pierścienie długo nie pociągną, a nawet powiem że padną ekspresem, szukałem firm która dorobi pierścionki do XJ i uznałem że tańsze i sporo pewniejsze są w aso za 700zł :D
Nie pozostaje Ci nic jak tylko zdjąć górę silnika i sprawdzić.

_________________
http://www.pajacyk.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 23 kwi 2015, 06:19 
Na ebay po 100 dolcow pierscionki do 550 tki chodzily ze 2 lata temu


Góra
  
 
PostNapisane: czwartek, 23 kwi 2015, 13:57 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 5 wrz 2014, 21:59
Posty: 15
Mój motocykl: XJ 550
Dzisiaj zlecilem mechaniorowi u którego xj stoi , żeby wykonał jeszcze próbę olejową, nastepnie niech ustawi zawory.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 23 kwi 2015, 20:25 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 5 wrz 2014, 21:59
Posty: 15
Mój motocykl: XJ 550
Koledzy motocykliści, ma ktoś może pod ręką jakieś źródło informacji w którym znajdują się wymiary pierścieni tlokowych bądź samych tłoków w yadzi xj 550 ?
Być może uda mi sie załatwić po kosztach pierścienie ale najpierw muszę znać ich rozmiar..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 10:31 
Offline
Nówka cewka
Nówka cewka

Dołączył(a): piątek, 5 wrz 2014, 21:59
Posty: 15
Mój motocykl: XJ 550
Plany się niestety pozmieniało.. :( jestem zmuszony sprzedać yadzke. Mam do niej 2 prawie kompletne silniki i skrzynkę innych części. Niebawem wystawię ją w dziale sprzedam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL